Äventyret med sockerkakan.

Frida och Jay kom hem till oss efter att jag slutat jobba idag. Jag jobbade till kl åtta och satt på stationen och tryckte till kvart över nio. Tacka vet jag abonnemang. Lynn har fått stå ut med mina timlånga samtal när jag väntat på bussen. *ler stort* Hur som haver. Kommer hem till Rimbo vid kvart i tio och möttes upp på station av Frida och Jay. =) Knallade hem till Idrottsvägen och skulle baka sockerkaka. Frida fick fria händer. =)
Dock var formen lite för liten, och det blev lite för mycket smet, men skit samma sa jag och vi hällde i allt.
Resultat:

image35 image36

Undertiden som kakan stod i ugnen så gick vi ut och tog en cigg. Jay läste ur min kokbok och försökte säga Ströbröd. Det var dock inte så jätte lätt men han var jätte duktig endå. *ler stort*
När vi kom in efter att ha rökt, så hade kakan i ugnen expanderat. Inte bra. Det bubblade och puttrade och vällde över... Såg ut ungefär så här.

image37

Och inte blev det bättre. Men kakan smakade iallafall, mot all förmodan väldigt, väldigt gott... =)
Kunde ha stått inne liite längre, men vi var så kaksugna så det gick inte.

Spelade en lång och en kort. Tog bara hela kvällen. Men ja, ingen har någonsin klandrat varken Jens eller Jay för att vara långsamma. Icke...

Nu, sova. Tidig morgon på ica imorgon... =) Jag ska ha ansvar för posten, det var väldigt länge sedan. Men kommer säkert bli jätte bra... ha ha ha??!

Kommentarer
Postat av: isabel

hej gumman!
Hoppas allt är bra med dej!
*pussi*

2007-04-12 @ 11:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback