Gambia Flashback...

Jag kommer ihåg när vi sprang runt på marknaden i Banjul. Shoppade massvis med saker, bråkade med Saloman och bara softade. Hur nice som helst. Blev hungriga. Skulle käka. Och ja, varför inte käka Chawarma. Billigt, lokalt och jävligt gott. Jag tror att vi föråt oss på det under vår resa till Gambia 2006. Fråga Tony. Ha Ha! Han blev typ beroende. Och Katrin åt så mycket Chawarma och vi åt det för ofta, att hon inte kunde äta det längre de sista dagarna. Hon fick jätte ont i magen.

Hittade ett gammalt kvitto. Från en resturang i Banjul. Den ligger på 10 Nelson Mandela Street.

image29 image31

Slänger in lite biler på själva maten oxå. Bara för att "återuppliva" gamla minnen... *ler stort*
Hur kan någonting så enkelt vara så gott?

image32image33

Bröd, Kött, Pompa, sallad, lök, tomat, sås. Allt i ett. Smarrigt värre!


Pratade med Kungen idag. Ibbe. Han undrar när vi kommer ned igen så vi kan softa på stranden i Barra och bara vara. Kunde jag, så skulle jag ta ett plan nu på en gång.

image34 (Foto från Alexandra.)

Kommentarer
Postat av: Catz

Aww shiiit. Fan. Men asså den vi åt på marknaden i Banjul smaka waaay more better än den i Bakau, fan vad kasst min kista mådde. Hehe.
Och Ibbe, kungen asså. Jag skulle lätt kunna sticka nu jag med, strunta i alla idioter bara och chilla med Ibbe och alla chilla personer ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback