Jag har kommit på:

Massvis med goda grejer. Några gamla godingar dock men endå...

  • Om man käkar chokladkross glass, och låter den smälta lite, och så geggar man ihop det, så det är alldeles kletigt, då är det som godast. Smält är det oxå väldigt gott. Men inte lika gott. =P
  • Filmjölk med oboy i. En gammal klassiker från barndommen. När vi inte hade flingor hemma, eller tillräckligt med mjölk för att dricka oboy, ja då gjorde man helt enkelt oboy fil. ;)
  • Filmjölk med citronsaft i. Visst, det skär sig efter en liten stund, men det betyder alltså att man måste äta det lite snabbt. Inget segätande här inte. Utan ren och skär svullning. ;)
  • Capuccino gjord på varm mjölk istället för varmt vatten. Krämigare på nått sätt. Men väldigt mättande, så inte för mycket åt gången. Och inte så ofta. Men ibland, ibland är det riktigt gott. ;)
  • Vanlijglass med coca cola på. ;)
  • När vi var små, och hade käkat pannkakor eller någonting annat, och man hade sylt eller äppNåNelmos till. Och det tog slut, så hällde pappa alltid mjölk i det och skakade en bra stund, och efter så hällde han upp det i varit glas åt någon av oss lyckliga barn. Och oj vad gott det var. Mjölk som smakade sylt. Det var ju himmelriket när man var liten, speciellt skummet. Ibland hade vi oxå tur och fick dricka direkt ur burken. Det var grejer det när man var liten. ;)
  • Någonting annat gott, är marabou choklad. Den mörka. Riktigt mörk ska den vara. Och så ska den ha legat i kylskåpet ett par dagar, så den är riktigt hård och kall. Och så ska man suga på den, eller typ gnaga. Det är oxå väldigt väldigt smarrig. Beroende på temperatur på chokladen, så smakar den annorlunda...!

Lite annorlunda smak, kanske? Vad vet jag. Huvudsaken är väl att jag tycker om det.
Vad har ni för speciella smaker? Eller olika komponenter? Hur blandar ni?

Jag utmanar alla som läser min blogg. Kom igen. Ta er tid och skriv en egen lista. ;)
Skriv till mig i kommentars fältet. Så jag får se vad ni tycker om olika saker.
PLEAAASE!!!!
(",)(",)(",)(",)(",)(",)(",)(",)(",)(",)(",)(",)(",)(",)(",)(",)(",)(",)(",)









Kommentarer
Postat av: Jan

Enda jag kommer ihåg att jag gjorde var att hälla mjölk i glasskålan för att den skulle (tina fortare bland annat) men sen geggade man runt hela skiten så var det som milkshake sen typ :o


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback