När jag blir gammal å grå...

När jag blir gammal och grå, så hoppas jag att de vänner som jag hade i min ungdom fortfarande finns kvar i mitt liv. Tillsammans ska vi sitta på ett ålderdomshem och leva fan med alla vårdbiträden. ;)

När jag blir gammal och grå, hoppas jag att någon söker efter mig i Allas, eller Hemmets journal. "Gammal kvinna söker efter gamla vänskaper." Aldrig någonsin vill jag bli en sån som sitter hemma alldeles ensam. Jag vill ha mina vänner nära mig. Hela tiden. Jag vill höra av er. Minst en gång om dagen. Bara för att veta att ni mår bra. Ett sms, ett telefonsamtal, ett hej på msn. Det är allt som behövs för att jag ska vara glad. Och känna att när det är dags, så är det dags. Jag är redo. =)


Kommentarer
Postat av: Triss

Skrutt! Älskar dig! Ringer dig om ett tag, puss!

2007-08-07 @ 13:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback