En väldigt givande dag.

Denna Söndag har verkligen varit en väldigt givande dag. Jag lovar. Det började med att jag fick frukost på sängen imorse. Hur mysigt som helst. Och ja. Efter en stund så gjorde vi oss klara och rullade mot Norrtälje och vigelsjö vägen där vi skulle hälsa på vår nya familje medlem, som ännu inte har något namn, men som är huuur söt som helst. När hon somnade i famnen på sin mamma efter att fått lite mat, så knölades hela ansiktet ihop, och påminde mig väldigt mycket om hur söt Catz var när vi sov i Gambia... *ler fint*

Hur som haver, efter en stund där, med te drickande och bull ätande så var det dags att styra vår kosa mot Roslagsgatan och tårta ätning hemma hos John som fyllde 28 år i går. (Lördag) Hur nice som helst, kommer dit och morsan och farsan är där. Brorsan oxå. Vi käkar tårta och kollar på Shan "Tha man" filmen, askul! Tårtan som Mimmi hade gjort var super god... *gottis gottis* Efter mycket kaffe drickande och kakätande så åkte vi hem till barndomshemmet på Sveagatan. Väl där så blev jag överröst med saker... Jag skojar inte! Först fick jag middag. =) Och efter det så gick vi ned i källaren och jag fick plocka det jag ville från databordet, det vill säga, jag plockade tre olika dataspel, som jag ska leka med på min dåliga bärbara dator, eftersom det inte går att spela sånna spel på Jens apple dator. Meeen, jag klagar inte endå. Jag tog hem massvis med gamla skolkataloger från lommarskolan och från vigelsjöskolan. Nostalgi. Hur snygg var man inte när man gick i lågstadiet lixom? Med töntiga hästsvansar i håret och musse pigg tröjja... LOL!
Knallade med pappa upp på hans så kallade "kontor" och där börjar han plocka fram allt möjligt skit som han tyckte att jag skulle ha. Han tycker att det är jätte kul att jag använder kameran som jag "fått" av honom så jätte mycket, så jag fick en fotoskrivare av honom. (!!!!) En portabel fotoskrivare med dockningstation, så det är bara att placera kameran i dockningen och trycka på en knapp eller tre så får man ut fin fina bilder. Happy happy. Tyvärr är den eldriven, men jag kommer endå fundera på att ta med den till gambia. Skriva ut någon bild kanske är möjligt? Hur som haver, skrev ut första bilden på jens brorsdotter. Blev hur fint som helst. Fick med typ två stycken extra förpackningar med fotopapper och färgpatroner, så här ska det skrivas ta mig tusan! =)
Fick även med mig massvis med annat krafs som känns lite onödigt att skriva upp. Men som endå är kul att ha hemma. Pappa blev eld och lågor när han såg att Jens kunde fälla ned hela baksätet, så pappa slängde in mitt gamla dockskåp + tillhörande garage, vilken tur att Lynn och Dennis var hemma så jag slapp ta med allting hem till Rimbo för att sen åka tillbaka med det till Norrtälje och dumpa av till Keisha. Hade lovat henne att hon skulle få dockskåpet, så ja... På den vägen är det.
Fick även massvis med spel. Ja iallafall tre. Så nu måste vi spela spel. Fick nått sex spel... HöHö skattade pappa när han sa att jag kunde ta det. Med motiveringen: "Det där köpte jag och morsan, men vi har inte spelat det. höhöhö..." Ja... Man tror vad man vill. Och jag vill helst inte veta alls!

Så... Ja. Givande dag. Det var det verkligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback