Gambia förberedelser...

Här sitter jag. I soffan, framför tv:n och syr. Lagar hål i mina "billiga" shorts... Oerhört skojigt. jag lovar. Men hallå. Det måste göras. Så... Det är ju bara att sätta fart...
Återkommer med någonting roligare senare. Just nu så ska jag sy... =P

Baaajs!


Jens berättade lite fint om att det är ett repotage i UNT imorgon om en tjej vars njurar eller vad det nu var, fullständigt la av när hon käkade nån sorts malaria medicin... Intressant... Måste kolla upp det. Läsa repotaget menar jag. För hur kul skulle det vara? Om njurarna kollapsar när man är på plats lixom? Som den hypokondriker jag är. Jag skojar inte. Jag menar, jag har frikort på receptbelagd medicin på apoteket. Och om jag fortsätter i den här takten, så kommer jag säkert ha frikort på sjukhuset oxå. Ha Ha. Vuxen status eller pensionärs varning? En sak vet jag iallafall säkert. Om, och då menar jag OM mina ben bestämmer sig för att muppa sig igen, som dom gjorde sist. Ja då är jag iallafall förberedd. Då känner jag igen symptomen, och då jävlar så ska jag inte lyssna på någon jävla medicin man som tyckte att jag skulle gå i helteckande overall i 35+ grader och att jag skulle vara sängliggandes i minst 1000 år kändes det som. Nej Nej Nej. Jag tar helt enkelt med dom tabletterna som jag fick utskrivna. Dom verkar mot smärta och inflammation. Bra att ha. Hypokondriker var det ja.

Hypokondri - Inbillnings juka.
Hypokondri kallas ibland för inbillningssjuka eftersom du inte är drabbad av sjukdomen som du orar dig för. Själva hypokondrin är inte inbillad, men den är inte en kroppslig sjukdom utan ett psykiskt problem som
kan orsaka mycket lidande. Kognativ psykoterapi eller kognivt beteendeterapi är vanliga behandlingsformer.

För råd på arabiska ring 08-528 528 38.
För råd på bosniska, kroatiska eller serbiska ring 08-528 528 96.

Undrar vart man ska ringa om man vill ha råd på Finska?
Eh, ja, kanske borde gå och sova. Ha Ha HAAA!



Kommentarer
Postat av: Cat

Anna, att faktiskt ha en "heltäckande overall" vore nog inte en helt dum idé ändå eftersom en stor anledning till att det blev som det blev med dina fötter/vader berodde på solen. Så att skydda mot solen är nog ingen dum tanke, det blir varmt, men ingen direktkontakt med solen. Faktiskt :P

2007-02-20 @ 07:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback