Tandvärk!

Satt i godan ro inne i lunchrummet på jobbet. Aj. tandvärk. På en gång! Bara så där lite plötsligt. Smärta gånger 1000! Ringer till akut tandvård. Dom klämmer in mig på en tid kl 15.00 och pang bom. 850 kr fattigare. Underbart! Jag är bedövad i hela ansiktet, eftersom den snälla lilla läkaren hittade en minimaliskt hål (i mina annars så fina tänder, som han uttryckte det) efter att ha röntgat (konstig stavning jag vet) ett antal gånger. Det gäller att vara noga. Min läkare hoppar gärna över lunch och raster, så länge han vet att han tar god hand om sina patienter så kan han sova gott om natten... Gulligt. Själv sitter jag här med en ilande smärta i högra ansiktshalvan. Skulle lugnt kunna gråta för mindre.

Dock tyckte han att det var bra att käka lite glass efter ett par timmar. Så jag har laddat upp med chokladglass som jag ska suga på lite senare. Nån glädje i all denna missär. Plus att jag hann träffa mina grrls en kortis. You light up my life everybody! *löv löv löv löv löv löv löv löv löv löv löv löv löv löv löv löv löv löv löv löv*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback