Dags för en uppdatering.

Jag ska försöka mig på en uppdatering. Och en rejäl sådan. Känner att jag inte har bloggat på länge, och att det kanske är dags att försöka redovisa lite granna. Kanske mest för att komma ihåg själv, senare. Men endå.
Jaha, vart ska jag börja.

FREDAG: I fredags var det Gambia fest, det kom inte så många som jag hade hade hoppats på. Eller ja, jo, det kom ju en del, men jag blev ärligt talat lite besviken på de nya resenärer, dom som ska åka ner 2008. Det var typ bara två st av dom som dök upp med sin familj, och jag menar, hade jag haft möjligheten att gå på nått sånt innan jag skulle åka så skulle jag ju gjort det, för att kunna fråga och få veta mer. Men jag fick inte den möjligheten, istället terroriserade jag Catz med alla mina frågor och funderingar. *Sorry Catz*
Hur som haver, stannade där en bra stund, åt god mat och pratade med gamla vänner. Träffade äntligen Tairous söta flickor Amy och Salima. Söta som socker. Lekte lite dadda, satt och ritade och servade med saft till dom små liven.
Efter ett par timmar övergav jag tillställningen och begav mig hem till Nadine för lite lugn och ro, och efter en stund öl. Folk var där, Nadine, Felica, Benny, Jocke, Trexe. Loveli. satt och bara tog det lugnt till det att Fellcia fick för sig att vi skulle dra ner till påG. Sagt och gjort, hon och Nadine skenade som en jagad elefanthjord i förväg, jag kom efterlinkande med en väska full med öl. Vi planerade på att dra på efterfest. Fast vi visste inte vart. Stannade på G i kanske 20 minuter, och så stängde dom. vi kom ut och där var det världens folksamling, Catz var där och fick med oss på efterfest hemma hos William. (En gammal kollega från PMI) Hur som haver, jag och Felicia hamnade i en Taxi tillsammans med Wille och hans polare och åkte upp till Wille, väl där fortsatte festen och jag träffade massvis med underbara människor. Tiden flöt på. Snackade prutt med massvis med folk. Sen råkade det tyvärr bli bråk och vi tick inte vara kvar, jag var inte med och bråkade, men jag vet vilka som höll på. Dålig stil. Varför kan inte alla bara vara glada? Hur som haver, åkte med en polare hem till Solbacka och däckade där, vaknade på lördagsmorgonen och begav mig hem till Nadine.
Det klockrenaste samtalet ever, Felicia ringer mig på morgonen:

F: - hej, vart är du?
J: - Eh, jag vet inte...

Första gången ever jag ärligt talat inte vet vart jag var någonstans när jag vaknade. Men jag blev puttad i rätt riktning efter att dom ritat en karta år mig, (Nästan) och hux flux så var jag vid en ica butik, och därifrån kände jag mig som hemma... ;)

LÖRDAG: Chillade hemma hos Nadine med alla människor, fram till typ kl ett, då skulle Nadine iväg på någon gårdsfest och skulle joina gänget senare, jag och Felicia styrde vår kos ned på stan där vi käkade pizza och sprang en sväng på både HM och bolaget. Gick tillbaka hem till Nadine och fixade oss inför kvällens bravader, knallade över till Benny och satt i solen på hans balkong (Vi sitter på Connys Ballong) och glassade i flera timmar i goda vänners lag. Fler och fler började droppa in och tillslut gick solen i moln, exakt kl 18.00 så vi packade in oss i vardagsrummet och fortsatte med festligeheterna. Nadine och Kattis kom efter ett tag och försökte få lite av vinet, men Felicia agerade svamp och sög i sig det mesta.. =P Vi fightades med grön karamellfärg, och jag var knallgrön om tungan och fingrarna, Benny hällde massvis med färg i min drink och jag försökte hämnas utan större framgång. Grönare människor än oss fick man leta efter den kvällen. Det slutade med att Benny drack karamellfärg direkt ur flaskan... =P Senare visade han stolt upp sin tunga för fotografen på Mobergs men utan vidare bra resultat, det syntes tyvärr inte på fotot. Men vi som var där, vet hur grön han var. Sen blev det dags för krogen igen, åter till på G om man säger så, tror att jag brände hela 100 kr på den utekvällen, bra jobbat Anisch. Träffade både Jens och Mats och Nenne på G. Fick hålla lite reda på Felicia eftersom hon tappade sin mobil titt som tätt. Gick ner till Teatern och skulle gå in där för att festa lite med babydoll och folket som hon var med, men fick veta att jag skulle få stå i kön i ca en timme och då skulle klockan vara 02 och det hade jag ingen lust med, Mats och Nenne försökte få med mig till Mobergs med motiveringen: -"Vi betalar" men jag fetbangade det och gick till Nisses med Felicia istället. Orkade verkligen inte med Mobergs den kvällen, var hur trött som helst. Käkade på Nisses, Felicia lyckades ragga gratis taxi åt oss så åkte vi hem till Nadine och lämnade hennes pommes som hon ville ha, och efter det så tackade jag för mig och tokdäckade i Nadines säng. En helt ok kväll med andra ord. ;)

SÖNDAG: Vaknade rätt tidigt, eller ja, Nadine vaknade tidigt och väckte oss. Gick upp och socialicerade med Ingela rökte lite granna och drack kaffe, var hur pigg som helst, Not. Åkte hem till Rimbo med ett bussen, för jag hade pratat med Isabel tidigare om att gå och kolla på Damfotboll. Och sagt och gjort, kommer hem till lägenheten, beundrar mitt nymålade kök, letar upp mina solglasögon och sen så går jag hem till dom och vi gör sällskap ner till Arkadien och Rimbos damlags första utomhus match. Slutresultat 1-1. Satt i gassande solsken och bara njöt, fått en sjysst bränna redan nu, även fast jag inte suttit i solen så där hej dundrans länge. Gick en sväng förbi Hagen och hälsade på alla där, Trissan och Tomas skjutsade mig till ICA Rimbo och jag storhandlade, kom hem och somnade i några timmar och sen gick jag över till Isabel igen för att snacka lite prutt och kolla på Parlamentet. Hon ska ju snart ha knodd, typ en vecka kvar, så man får ju passa på att umgås nu, medans hon fortfarande är barnlös. ;)
Somnade rätt tidigt, efter att ha gått en nattpromenad med Jonna och Tiger. Jonna skulle lämna en kompis vid stationen och undrade om jag ville följa med, sagt och gjort. Det var en kort promenad men oj vad trött jag blev....

Det var min helg, har inte så mycket mer att berätta om. Klockan är mycket och jag ska tänka på refrängen tror jag, märkte att jag inte alls har några problem med att skriva långa inlägg. Kanske ska forsätta med det. Skriva ett inlägg i veckan lixom... =P Fast jag tror inte att någon kommer orka läsa hela detta inlägg... Eller? Bevisa motsasten. Skriv gärna en kommentar. ;)

Kramen och Pussen - Vi kanske ses på Bussen?

HAHA!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback