Ur vägen, och håll er ur vägen tills dimman lättar!

Jaha, så trodde jag att jag skulle få lägga lite fina intresse anmälningar på andra lägenheter inom Roslagsbostäder, men ICKE. Jag uppfyller inte kriterierna för det, eftersom jag redan blivit tilldelad en lägenhet. Och jag som har hittat en så fin tvåa i Norrtälje. Det skulle underlätta på många sätt om jag bor där istället för i Rimbo. Dels slipper jag dom jobbiga bussturerna, speciellt sena kvällar hem från jobbet, eftersom jag jobbar kväll. Och så spar jag in pengar på busskort, pengar som jag istället kan lägga på hyran alltså. Men ja, jag antar att man ska prata med roslagsbostäder. Jag har ju endå varit boende i Rimbo kommun i snart två år, men det kanske är så att man ska ha bott minst tre år i en och samma lägenhet innan man får byta... Och om så många år hoppas jag ju på att jag har bytt upp mig inom karriären, kanske flytt landet och sitter och gömmer mig under en gran i den djupaste regnskogen i landet för länge sen. Vem vet inte du vem vet inte jag. Huga!
Idag är det Torsdag, det haglade när jag gick till bussen, och sen sken solen för fulla muggar, underbart, och sen kommer jag fram till Norrtälje och då haglar det ännu mer, svänger förbi mina päron och lämnar lite grejer som jag även ska hämta upp ikväll innan jag åker hem och så knallade jag hem till Nadine och nu dricker jag kaffe. Hade planer på att gå ner på stan och fixa lite ärenden, men orkar verkligen inte anstränga mig när det är sånt här väder... USCH!
Dagens filmtips.

I denna fängslande berättelse möter vi den utvecklingsstörde Sam Dawson, ensamstående far till Lucy som han uppfostrar på egen hand med hjälp av sina minst sagt udda vänner. När Lucy fyller sju år och är på väg att växa ifrån sin far i fråga om kunskap och intellektuell kapacitet hotas deras täta förhållande när en socialarbetare träder in i bilden och vill placera dottern i fosterhem. I hopp om att återförenas med sin älskade dotter anlitar Sam advokaten Rita Harrison, en självupptagen och skoningslös karriärkvinna, och tillsammans försöker de bevisa att allt man behöver är kärlek?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback