Inte än...

Än har det inte kommit in några klagomål/önskemål... Men snart så. Det är ju öppet hus på lördag, och ja, det bruakr bli hysterik dagen innan... =/ Jag har varit väldigt duktig idag. Inte nog med att jag tagit mina egna områden, jag har även delat på C med Karin och styrt upp inne på F med chefen... Väldigt väldigt duktig med andra ord. Hann tvätta upp allting oxå. *klappar mig själv på axeln*

Idag har det för örrigt varit full ruljans (Osäker stavning) på jobbet. Först kom Felicia och fikade, med sig hade hon en saffranslängd, jag bjöd på mjölk och en ciggarett... Efter ett par timmar kom även Katrin och Benny förbi, först skulle vi bara ta en cigg tillsammans, men jag fick dem att stanna på en kaffe. ;) Så ja, många besök blev det, och många koppar kaffe för min del blev det oxå. Typ 7-10 stycken minst...! Fast, jag klagar inte, kaffe är gott. Dock kommer jag säkert inte kunna somna på några timmar...

Det tråkiga jag såg när jag kom hem var dock att det satt två stycken handskrivna lappar uppe på portdörren. Där en granne skriver att det sitter en hund och skäller heeela dagarna, och så en till lapp, snett över den första där det är någon annan "less" granne som håller med... Det tråkiga är att visst, hunden skäller, men inte heela tiden... Men dock i intervaller, och visst, det är inte vidare roligt att höra på... Men han måste ju lära sig att vara själv för det första, sen tycker jag även att man som granne då kan tipsa (??) hur man ska bete sig, dem kanske har en ide, och inte bara lämna negativa klagomål. Det är ju varken hans fel, (hundens) eller ägarinnans. Förrut hade hunden ett så kallat "skällhalsband" (jag som kallar det så) som sprutade någon slags vätska så fort hunden skällde, men det fungerade inge bra, så den iden slopades rätt fort... Istället så försöker vi (Jag och ägarinnan) jobba på en annan lösning. Det fungerar inte i längden att hon komme rned till mig med honom varje morgon då hon går till jobbet, men jag kan glatt trilla upp och hämta ned honom vid tio rycket då jag vaknat, eftersom jag inte är hemma förren vid 23.00 varje kväll, (och säkert senare nu eftersom snön har kommit och det kommer gå åt skogen med att åka buss) så kan jag inte vara vaken och redo när klockan är innan åtta då hon går. Och jag tycker även att våra grannar borde ge det hela en chans... Ge hunden en chans att vänja sig... För om vi får någon slags rutin på det hela, så kommer han nog sluta. För grejen är den, att han skäller lite grann, efter en stund då ägarinnan går, och så är han tyst, sen så skäller han kanske lite till, om han hör någonting i porten eftersom han hoppas på att det är hon som kommer tillbaka... Kanske skällar han 2 eller 3 minuter per gång. Och inte dagarna i ända som det står på lappen...

visst jag förstår våra grannar, absolut, men han kommer ju vänja sig...

Jag funderar på att slänga upp lite lappar oxå. På folket som tvättar efter kl 23.00 visst, om man glömt att man har tvätt lixom, men att vara fräck att prata högt och ljudligt i tvättstugan efter kl 23 och att slänga på både torkskåp och torktumlare... Ibland även en till maskin... Trodde inte att jag skkulle störas så mycket av det, men jag har börjat hänga upp mig på det nu, för det är verkligen varje kväll... Dock blir det blir det väl ett par lappar att skriva, eftersom det är många portar... =/ Men vad göra? Sätta lapp på tvättstuge dörrarna kanske? Det är ju bara två av dem... =)

Smart Anna!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback