Så var Påsken över och långledigheten med den...

Imorgon börjar verkligheten. Klockan ringer 05,00, bussen in till Norrtälje går 06,15. Underbart. Verkligen. =P Not.
Hur som haver, det har varit en intensiv men rolig påsk. Iofs så har jag inte gjort så hej dundrans mycket, men vi har åkt om kring rätt friskt.

Fredag; Vaknar och åker in till Norrtälje, hämtar upp vännerna utanför Henke och åker ner i parken. Patrik sätter sig på en soptunna och spelar och sjunger, i gräset sitter vi andra och dricker öl och njuter av solen. (Bilder finns på facebook) Sen närmar sig klockan 15 och vi åker hem till Nicklas pappa och lämnar över Påskägg till Gustav och vi får ett gigantiskt påskägg fullt med godis och varsin trisslott. Jag vann 50 kronor, Nicklas fick en nitlott. Efter fikat hemma hos dem så åker vi hem till Mats och Jeanette, blir bjudna på middag och sen börjar festen. Förkrök som heter duga, Mats bjuder på den ena drinken efter den andra, och vi skrattar och har roligt. Benny, Lisa, Henke och Mackan svänger förbi innan vi drar vidare hem till Åsa där de andra är, alkoholen flödar och blixten från min kamera smäller av regelbundet. (Bilder på facebook) Runt elva rycket börjar vi röra oss ifrån Åsa ner på stan, det är utgång på Teatern som gäller. Dansar och har det bra, det blir lite bråk och glas kastas och krossas över våra huvuden bord blir välta och 2 snubbar blir utslängda. Fortsätter dansa tills stället stänger, Nicklas hämtar upp mig utanför och vi åker hem och jag tokdäckar. =)

Lördag; Uppe med tuppen, kunde inte sova, vilken härlig dag det var! Åker in till Norrtälje igen, fika hos mormor på ros, alla var där, typ. Sitter ute i solen och snackar massa skit med mormor och morfar. Sen bär det av igen ner i parken till vännerna, dock ingen gitarrspelande Patrik denna gång, men Peters mobil fick stå för den underhållningen. Placerar oss efter ett tag på scenen eftersom det är lite kallt och blött i gräset, jag var utrustad med filt, men de andra satt på påsar och dylikt och det är inte riktigt bra kanske. Sitter  i solen på scenen en stund, dricker en öl, och sen åker jag och Nicklas iväg och köper oss varsin sallad, åker hem till Karin och kramas med henne en stund, dem ska ut på krogen så det blir lite förfest liknande där oxå. Benny svänger förbi och kramas lite, sen så skjutsar vi hem honom till Nadine, vi åker vidare till Dick och Joline för film och chips. Kollar på en film som heter "Flood" och efter det "Yes Man" bäda var rätt bra, helt klart värda att se, men liite sega. Åkte förbi Teatern på vägen hem och tog en cigg med Mats och Jeanette som var ute och kalasade. Sen hemgång.

Söndag; Skulle egentligen gått upp vid tio men vaknade inte förren kl 12. Stressade iordning oss och åkte hem till Nicklas pappa igen för att äta lite paj och träffa Nicklas farmor och farfar. Det var trevligt, satt i solen och tror nog att jag fått lite solbränna iallafall. ;) Klockan närmade sig fyra och vi åkte hem till Mats och Jeanette för att hämta upp dem, sen bar det av hem till Sveagatan för påskmiddag med hela familjen. Pappa talade om att jag hade fyra lådor med barndom nere i källaren som jag gärna fick ta hem,jag och Mats gick ner och började sortera bort vad vi skulle ha och vad vi skulle slänga eller ge till loppis, jag sparade det mesta av tidigare skolarbeten, min första skrivbok och så vidare, för det tycker jag kan vara kul att ha. Jag hittade även mina gamla spökhistorier som jag skrev när jag gick i första klass. Kanske publicerar en här senare. Vem vet. =P Massvis med god mat, massvis med prat och ja... Trött som tusan när vi åkte hem. Kollade på Passion of the Christ och toksomnade efter det...!

Måndag; Sov tills jag vaknade, snart kommer Karin förbi för lite Rimbo häng, synd att solen inte skiner. =( Ska ge mig ut i förrådet och plocka fram utemöblerna, och så ska jag se om det finns någon tvätt tid... På återseende!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback