På begäran av Lynn...

... Så ska jag nu berätta om mitt misslyckade försök till att få tag i en tvätt tid...

Efter att jag tryckt i mig en skål med dundergröt... (...ja, julens svar till Bamses dunderhonung) så gjorde jag ett kragtag och slängde ner den tvätt jag hade plus lite till i en stor väska (som rymmer allt)Krängde på mig en gigantisk halsduk, mössa, vantar, fleece tröja, och jacka och gav mig ut i snölandskapet som bildats utanför min lägenhet under de timmar jag varit hemma.

Och nej, det snöade inte. Det är bara jävligt kallt. Tiden jag spenderar utomhus, vanligtvis på vardagarna är som i ett töcken. Jag är inte levande kl 05.30 då jag kämpar likt bambi på hal is för att ta mig till jobbet... Jag är inte heller levande när jag kliver av bussen hemma i Rimbo och försöker mig på att hitta hem. Jag går som i koma. En zombie skulle man kunna kalla mig. Men iochmed att jag är ledig imorgon, så har jag faktiskt fått upp ögonen för det vinterlandskap som bildats utanför min lägenghetsdörr... Meen, från det ena och tillbax igen.

Med den gigantiska tvättväskan i ena näven, en cigg i den andra och mössan nerdragen över ögonen så försökte jag ta mig fram till tvättstugan. Jag halkade. Nästan. Kom fram och insåg då att jaha, det var någon som tvättar. F.U.C.K aja, kan väl lika gärna boka en tid... Och när fick jag en tid tror ni? NÄSTA ÅR!!! (höh, det är alltid lika skoj att säga "nästa år" nu när det är så kort tid kvar) och jag fick ju då låsa fast min plupp på stenåldersbokningstavlan som hänger i vår tvättstuga. Hurra. Not. Sen var det ju bara att ge sig ut igen i den iskalla natten. Jag fasade för isbjörnar bakom varje hörn, och hotade (tyst för mig själv) att om ni kommer och jaga mig så slår jag er med min tvättmedelspåse! Så det så!

Nu sitter jag här hemma igen. Och vet inte alls vad jag ska fördriva tiden med. Jag har tråkigt!

Tråkigt I tell You!


Hänger väl i mattan då.. =P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback