Torsdags äventyr.

Vilket väder Torsdagen bjuder på! Snö, snö och åter snö. Men nog om det och detta. Jag hade iallafall turen att komma hem till Rimbo denna gång. Förra gången, (läs förra året) det var snöoväder, så blev jag strandsatt i Norrtälje i en vecka!!! Fatta kul det var då. Eller ja, det var ju kul, men det var inte lika kul att behöva införskaffa nya kläder. Hade lixom ingenting med mig!!! icke förberedd med andra ord.

När bussen stannade vid min hållplats hemma i Rimbo, så snöade det i sidled. Jag och min mini julklapps shopping styrde vår kosa hem till söta Patricia där det bjöds på kaffe och yatzy. Och juleskum. *mums* Strippade i duschen hemma hos dem och fick låna ett par torra strumpor och mjukisbrallor. Kaffe på det!

Kvällen avrundas nu med lussebusse bak. Och jävlar vad vi ska äta dem med andakt. Eftersom saffranet kostade 60:- (!!!!!!!!!!!) totalt för 1 gram. Så ja... Kan man inget annat göra än att äta sakta och njuta. Plus att vi ska gömma undan dem för Lill Herren i detta hus.. =P

Jag gjorde lite olika former på ett par stycken. Skickar strax iväg ett mms med bild på underverken...

LÖV!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback