TGIF...!

Har haft en soft dag. Vaknade otroligt tidigt imorse, utvilad och redo för nya äventyr, käkade frukost, vilket aldrig annars brukar hända, men endå, och slängde iväg ett "godmorgon" sms till Trissan. Efter någon timme eller två så droppar hon och hennes sockersöta Vilda förbi och dricker kaffe, vi hinner även med ett parti yatzy innan vi packar in oss i bilen och åker till Norrtälje för en fika med Karin på Ankaret. Satt ute i solen utanför Ankaret och hade det bra, ville inte alls gå och jobba, men ja, måste man så måste man. =/ Men fram tills det att klockan slog 13.30 så var allt toppen. Sen tyckte jag att det blev kallt och mulet så jag höll mig inne, säkerligen var det bara jag som tyckte så eftersom jag var tvungen att jobba, det var flera stycken elever inne på OP som fick sluta tidigare och flamsade runt i korridoren och dividerade om vart dem skulle gå och köpa glass, och vart dem skulle sätta sig och njuta av solen... Baah, tänkte jag, det regnar ute! *Intalar man sig någonting riktigt ordentligt är det säkert sant*

för övrigt så har ag har ju kommit igång med mitt sparande nu, och är riktigt stolt över mig själv, även om det inte är en miljon som ligger på sparkontot... Men endå, jag pratade lite med Trissan i förmiddags när vi satt i bilen in till Norrtälje, att om vi inte kommer iväg till Egypten, (Fröken Banan och jag) så kommer jag lägga cashen på körkort istället, eftersom vi inte planerar att åka förren i höst, så hinner jag lätt få ihop en rejäl summa, plus skatteåterbäringen så klart. *glad*

Har egentligen inte så mycket mer att informera om, tänkte jag säga, har slitit som ett djur idag på jobbet och är grymt trött, så nu har jag precis käkat en låda stroganoff och planerar på att sjunka ner i soffan och glo på en film eller nått. Den som lever får se!

Puss och Trevlig helg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback