Marknad i Norrtälje Stad.

Jag var ner på Marknaden en sväng efter jobbet. Typ de sista 20 minutrarna eller nått innan dem packade ihop. Hur som haver. Mötte upp Lynn och Keisha vid ICA Kryddan och vi styrde vår kosa ner till Hamnen, där marknaden nu för tiden håller till. Annat var det då jag var ung, då var det marknad i hela Norrtälje stad. Och då menar jag HELA!!! Men ja, för er som inte varit i Norrtälje eller inte minns hur det ser ut här (Jag menar, Ni stockholmare, ni sommargäster. Ja, alla er andra som inte är Roslagsbo..) så kan man jämnföra Norrtälje hamnen med Sergelstorg. Typ. Och ni andra, ni som varken är Stockholmare eller Roslagsbo, som inte har besökt varken Norrtälje hamn eller Stockholms Sergelstorg...

Hur ni ska få en uppfattning av hur "stor/liten" Norrtäljes Höst Marknad är nu för tiden?

Ja det har jag inget svar på. Och jag måste anstränga mig riktigt ordentligt om jag ska kunna orka bry mig mindre... =P Iallafalla, Keisha och jag bestämde oss efter mycket velande att vi skulle åka en karusell. Sagt och gjort, Keisha valde, och hon valde "Knallemarknadens" svar på Gröna Lund och Lisebergs PopExpressen.. Hurra. Den har vi åkt ett par gånger tidigare, på tidigare marknader, och jag har även missbrukat den då jag har varit på Gröna Lund. Dock känns det som om jag blivit gammal. Eller tröttnat. Eller så tycker jag helt enkelt inte att det är lika roligt längre. Eller så kanske det berodde på att jag koncentrerade mig på att se till så inte Keisha skulle bli ledsen eller nått. Det hela slutade iallafall med att jag blev riktigt illamående. Jävlar i min lilla låda vad det snurrade. Jag blev jätte illamående. Och samtidigt som jag koncentrerade mig på att se glad ut så kämpade jag med att rikta min mobilkamera lins mot Keisha, och FILMA hela åkturen. Det var rätt skakigt stundtals, det var rätt svårt att ha kameran riktad mot Keisha stundtals. Men jag tror endå att det blev en rätt bra film. Den duger iallafall...

Lägger upp den här i bloggen.


 

Och alla ni som läser, jag vet att ni faktiskt är ett par stycken, kan ni vara så rara att kommentera denna film eller? Släng gärna in en notis om vart ni bor oxå och hur ofta ni är här inne och läser. För det skulle vara fruktansvärt roligt för mig att veta... ^^


Kommentarer
Postat av: Felitchia

JAG läser! Ibland är jag inne en gång om dagen, ibland någon gång i veckan. Väldigt olika på hur det ser ut i vardagen :)

Postat av: Lynn

Jag läser...men det vet du ju redan! :P

2009-10-07 @ 22:48:13
URL: http://thestrange.blogg.se/
Postat av: Kat

Jag läser med ojämna mellanrum. Och var jag bor vet du ju :P

2009-10-08 @ 08:26:20
URL: http://weibchen.blogg.se/
Postat av: Patricia

Maj gad kvinna.. fattar inte hur du orkade filma under hela karusellturen :P



Jag läser, varje dag, fleeera gånger om dagen. :) Bor i Rimpan, bästa plejset!



:*

2009-10-08 @ 08:37:50
URL: http://smokingcankill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback