På begäran av Lynn.

På begäran av Lynn så ska jag nu skriva om mina morgonrutiner. =P Dem är ganska tråkiga. Eller så är det jag som är tråkig, jag vet inte riktigt, det får mina läsare avgöra... ^^

  1. Jag vaknar till av att väckarklockan ringer. Oftast kl 05.00 på vardagarna, men jag vägrar att kliva upp till min iskalla verklighet, istället trycker jag på znoose knappen och somnar om. För att tre minuter senare göra om samma sak igen, hit the button och somna om... Så kan jag lätt hålla på i ca en halvtimme.
  2. Av någon oförklarlig anledning, så vaknar jag och kollar till klockan, och då är den oftast 05.45 PANIK!!! Bussen till jobbet går 06.15 och jag flyger upp ur sängen som en skållad råtta, kastar på mig kläderna som ligger på golvet, kissar i panik samtidigt som jag borstar tänderna och försöker sätta upp håret och dra på lite mascara. Jag är sällan sminkad på jobbet ska jag bara säga. Travar in i köket och tar min tablett, sväljer den med ett glas vatten, hittar väskan, ciggen, mobilen, nycklarna och busskortet, flyr ut ur lägenheten i ren panik, hinner halv vägs till bussen och börjar oroa mig för att jag glömt låsa dörren, precis som alla andra gånger. Men har endå inte tid att vända om och kontrollera.. Damn!
  3. Väl på bussstationen, ser jag på klockan, och det är tio minuter kvar tills bussen går, jag börjar då sakta ner tempot, plugga i lurarna och dra på musiken. Vill inte prata med någon denna tidiga timme, så jag stänger in mig i musikens värld. Drar en cigg och så kommer bussen. Kliver på samtidigt som jag funderar på om jag spolade eller inte...
  4. Kommer i tid till jobbet, plockar på mig nycklar och larmkort, sätter på en kanna kaffe, går in i skrubben och laddar vagnen, häller sedan upp en kopp kaffe, går ut och tar en cigg och sveper kaffet sen så är det full rulle...
Godmorgon lixom!


Kommentarer
Postat av: Lynn

Haha! Jag ser verkligen scenariot framför mig...! :D



Kommer med nästa buss (13.30)...fastnade med skägget i brödrosten...! PÖSS! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback