Jag diskuterade dödstraff med min kollega ...

Jag diskuterade dödstraff med min kollega (ej Karin) här om sistens, hon var för, tills jag frågade henne vem/vilka ska bestämma vem som har rätten att utföra denna handling. Jag har efter det funderat för mig själv kring detta, jag anser att den som blir dömd ska straffas, absolut, men inte med döden... jag menar, visst ångest, förtvivlan och ånger, nått lär väl den dömde känna, men sen är det ju över och personen är död. Easy Way pir om jag säger så. Enligt mig alltså! Nä, spöstraff å en käftsmäll i magen. Ett straff utan chans till benådning...! Hua, känner att jag inte riktigt kan förklara mig ordentligt i detta smsinlägg... påminn mig garna om detta, så ska jag lägga ut mina tankar och åsikter.. =)


Kommentarer
Postat av: Gert

En bra tanke är att fundera på vem som du skriver skulle utföra själva handlingen... medicinskt, elektriskt, rep eller en kula.......

2010-12-25 @ 22:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback