Två stycken favoriter...

Jag har två stycken favoriter. De är båda två svenska författare. De är båda två ståuppkomiker. En av dem är illusionist. Den andra är sångare, dramatiker och artist. Vilka är det jag pratar om?

John Ajvide Lindqvist & Jonas Gardell.

Jag har aldrig fastnat för någonting så pass hårt som jag fastnat för dessa två karlar. Jonas sedan många år tillbaka, John kom in i mitt liv under mitten av 2007. Det sättet dem skriver på, agerar på, förklarar och beskriver. Jag ryser när jag läser deras böcker. Jonas soloshower är minnen för livet. Och jag har hunnit samla på mig rätt mycket under dessa år som varit. Mest av Jonas. Men mer vill jag ha! Mycket, mycket mer!

Vad jag har av John Ajvide Lindqvist;
  • Låt den rätte komma in. (Pocket bok. Oerhört spännande läsning, filmatiseringen var världelös...)
  • Hantering av odöda. (En bunden bok som jag fick av min dåvarande sambo. Älskar den!!! )
Vad jag tänkt försöka få tag på;
  • Pappersväggar. (En samling fristående berättelser. Men även en "fortsättning" på Hantering av odöda.)
  • Människohamn. (En bok med övernaturliga inslag. Låter spännande...)
  • Lilla Stjärna. (Johns nyaste bok. Kommer ut någon gång nu i år. Jag väntar med spänning)
Vad jag har av Jonas Gardell;
  • Passionsspelet. (Roman)
  • Präriehundarna. (Roman)
  • Vill gå hem. (Roman)
  • Fru Björks öden och äventyr. (Roman)
  • Mormor gråter. Och andra texter.
  • Så går en dag ifrån våra liv och kommer aldrig åter. (Roman)
  • Oskuld. Och andra texter.
  • Ett ufo gör entré (Roman)
  • Om Jesus. (Essäistik, Religionshistoria)
Vad jag tänkt försöka få tag på;
  • Den tigande talar. (Dikter)
  • Odjurets tid. (Roman)
  • En komikers uppväxt. (Roman)
  • Frestelsernas berg. (Roman)
  • Isbjörnarna. Cheek to cheek. Människor i solen. (Tre pjäser)
  • Om Gud. (essäistik, Religionshistoria)
  • Jenny. (Roman)

Sen ska jag försöka jaga tag på de pjäser o.dyl som Gardell framfört som finns inspelat.
*Fliiinar stort*

I know. Im a nerd... But you guys love me anyway!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback