Middags bestyr.

Jag försöker mig på att göra hemmagjort potatismos kvällen till ära. Har tidigare alltid kört på pulvermos, men någon gång ska det väl ändå göras på riktigt kan jag tycka. Nog för att jag har gjort hemmagjort mos när jag bodde på Sveagatan, men då hade jag ju för tusan elvisp... Sån lyx finns inte här på Landstormsvägen inte. Nej Nej. Och ni skulle se min teknik, oj oj oj säger jag bara, tänk om min hemskunskaps lärarinna från högstadiet på Lommarskolan skulle se mig nu, då skulle hon sänka mitt klockrena MVG direkt! =P Tur att det inte är hon som bor under mig, även fast min granne är (obehagligt) lik.




Snälla Tomten, om du läser min blogg...

Jag önskar mig en elvisp i julklapp. ^^



Kan även konstatera att det är jävligt jävligt!! Dumt att micra en kastrull. Alltså, jag micrade inte bara kastrullen, det var grejer i, men hur som haver är det en dum ide. För det är ju fan plasthandtag på skiten! Luktade mums i denna lägenhet för ett tag sen. Säger inget mer än det... Bra jobbat Anna, först glömma bort att potatisen står och kokar, så vattnet kokar bort och potatisen bränner fast (fast lossnade väldigt lätt) i kastrull nr 1. Sen så micrar du kastrull nr 2 och tror att det ska gå bra...! Icke!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback