En rejäl uppdatering..!

Jaha, eftersom mina mms inlägg inte har kommit upp så får jag väl uppdatera via datorn då. Har inte haft någon dator igång sedan i torsdags då jag åkte, utan startade upp en igår när jag låg i badet och kollade på film. Det var riktigt najsigt.

Det har varit en intensiv helg. På torsdagen packade jag min väska och drog in till Norrtälje, mötte upp Nadine och vi harvade ned till Henke där heela gänget samlades för att sedan åka in till Stockholm, Frihamnen och båten som skulle till att vara vårt partyplace fram tills Lördagen.


Och det var faktiskt rätt nice, att hänga på soldäck, strålande solsken, underbar musik. Synd bara att jag fick spendera större delen av kryssen att leta efter folket. =/ Ingen som kom och letade efter mig, ingen som tänkte på mig, men när jag väl hittade dem på dansgolv eller i någon hytt ja då var det glada miner. Skumt det där. =/ Men Men.


Vi knallade av i Riga och styrde kosan till "vårt hak" Beställde in tre liters öl bongar och pizza. Thunberg tog priset med storleken på sin pizza, giganstisk! Han hade själv kunnat mätta hela sällskapet men var duktig nog och tryckte i sig pizzan helt själv, med lite hjälp av oss andra så klart. Livet lekte iallafall, ölet flödade och det var glada miner mest hela tiden. =)




Jag, Mats och Nenne gick till Outleten och köpte billig sprit. Jag fick med mig två liter Whiskey hem, en flaska kokossprit och en bailys. Så nu är det lite fulla flaskor i barskåpet igen. Alltid trevligt att ha någonting att bjuda på när man får fikagäster.


När vi knallade ut från Outleten så kom det en Rigan (Som det säkert inte heter, men det var lite humor. Rigan, Riganska.. Ja ni förstår) och frågade om vi ville ha skjuts till terminalen, syntes det så tydligt på oss att vi var turister? Kanske våra fulla, tunga kassar avslöjade oss. Kanske våra förvirrade blickar och intensiva diskussioner om närmsta vägen till Terminalen avslöjade oss. Hur som haver så hoppade vi iallafall in i hans bil och fick skjuts till terminalen för ynka 70 svenska kronor. Helt klart värt det.

Detta var inte vår Riganska Taxi!! Tyvärr! =/



Mats var lite orolig att han skulle kidnappa oss eller nått, men jag lugnade honom med att säga att vi var tre mot en och att han någongång skulle behöva stanna bilen. Och då sken Mats upp och sa; Ja du har ju körkort och det är ju en snygg bil, så det blir ju lätt för oss att ta oss tillbaka till Terminalen iallafall. =) LOL. Det satt vi och diskuterade och skrattade åt på svenska där i bilen, och Riganen skrattade han med, trots att han inte förstod någonting. Tror jag iaf!

Kommer hem på lördagen och måste som alltid vänta på bussen från Tekniska till Rimbo. Väl hemma i Rimbo blir jag uppplockad av Bästa Grannen och det bär av hem till henne för kaffe och mys med barnen. =) Det vankades filmkväll och rödvin. Jag hade världens träningsvärk i smalben/skenben och njöt av att bara vara hemma och chilla.

Söndagen spenderade vi på Loppis i Görla. Bästa Grannen hade med sig massvis med barnkläder och annat som vi skulle försöka kränga, en hel del blev vi av med, men fick med oss desto mer hem! ;) Jag hittade massvis med sällskapsspel som jag köpte för en billig slant...! =) Jag är riktigt nöjd!



(Sista bilden Rippad av Bästa Grannen) =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback