Dag 11 – Mina syskon

Jag har tre brorsor. Leif som fyller 35 barr i år. John som fyllde 33 i år (tror jag det var) och Mats som fyller 28 barr i år.

Leif bor i Åkersberga tillsammans med en härlig tjej vid namn Sofia tillsammans har de ett gäng hästar som de spenderar större delen av tiden med. Innan brorsan träffade Sofia så var hans kontakt med hästar som pålägg på mackan. Men efter att han träffade Sofia så blev han väldigt hästintresserad, han rider och donar, äger häst(ar) och är väldigt insatt i trav. =) Han flyttade hemifrån när jag var rätt ung, men vi ses endå rätt regelbundet. Jag minns fortfarande vår Spanien vistelse. Mer om det en annan gång. =)

John bor i Norrtälje tillsammans med Mimmi de har en dotter Ebba som är Familjen Ärnströms första barnbarn och största ögonsten. Och så har även en liten Moa kommit till världen den 6 Oktober, 6 veckor för tidigt!! John och jag är väldigt lika, både till utseende och till sättet. Enligt många åsikter, vi drog inte alltid jämnt i yngre år, men har på senare tid kommit mer och mer överrens. Vilket känns galet bra! John är den i familjen som alltid pressat mig, "ställt krav" på mig och krävt att jag ska bevisa motsatsen. Motsatsen till vad vet jag inte riktigt vad det är, fortfarande, men jag tycker endå att jag kommit ikapp honom nu på senare tid och har fått skinn på näsan. Så nu är det faktiskt riktigt roligt att umgås med honom och hans familj. =) Vet inte hur jag på annat sätt ska förklara. =P

Mats bor även han i Norrtälje tillsammans med Jeanette han är den av syskonen som jag umgås mest med. Vi har gemensamma vänner, gemensamma intressen och allt som oftast jävligt roligt tillsammans! Visst vi bråkade en hel del när vi var barn, han puttade in mig i köksbordet, jag hällde såpbubblor över honom när han sov. Men vi var endå de två av fyra som hade mest "utbyte" av varandra i yngre år, familjesemestrar och liknande, mina äldre bröder blev ju stora före oss och följde tillslut inte med på bilsemester till Öland och liknande. Men endå, det var ju med Mats jag tjuvrökte första gången. Tror det var på Öland. =P Det var vi som hittade på bus och tokigheter. =)


Gammal bild. Men här är vi samlade iaf.. =)



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback