Antingen eller...

Som jag ser det så har jag två val att välja mellan, två möjligheter att göra en ändring, på mig själv och mitt matlagande! Av någon oförklarlig anledning så lagar jag stora "satser" mat. Allt som oftast jämnt.. Så.. Antingen eller..


Antingen lär jag mig att laga mindre "satser" mat

eller

så ser jag till att jag har flera middagsgäster på besök varje dag.


Personligen tycker jag att det andra alternativet låter trevligast, meeen, problemet är väl lite som så att det kan vara rätt dyrt att ha middagsgäster över varje dag. Jag menar, alla portioner som blir över efter middagen blir ju matlådor som antingen äts upp dagen efter eller så stoppas de in i frysen för sämre tider. =P

Men endå, det där med att gå efter mått och liknande, recept och sånt är inte riktigt min grej. Jag "höftar" hellre! =)

Nu, middag framför en film med katten som sällskap. Myys! (Och ett glas vitt till kanske, passar det till köttfärssås och pasta?)

Kommentarer
Postat av: Kat

Är "antingen eller"-problemet att du inte får plats med matlådorna eller att du äter för mycket? För annars äre väl inget negativt med storkok :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback