Glädjen, Lyckan

Fick ett ryck och började plocka i min garderob. Har ett par tjocktröjor som faktiskt är riktigt snygga men som jag utan anledning inte direkt använt så där jätte ofta.. Hur som haver..



I början av detta år så hade jag lite små fest här hemma, efter att vi simmar ett par vändor så gick vi hem hit, förade, ölade och gjorde oss iordning. Dagen efter hittade jag inte min hårborste. Min bästa borste, den jag haft så länge jag kan minnas, den utan handtag eftersom jag smällde den i handfatet för kanske 10 år sen när jag blev irriterad över att inte få till barret som jag ville.. =P vi två har varit med om mycket.


Den var med på bilresa genom Sverige, Tyskland, Frankrike för att slutligen spendera en månad i Spanien. Den följde med två vändor till Gambia, den har varit med på Rave kryssningar på Östersjön och den var med på Nature One i Tyskland 2008.


Förstå min frustration när jag inte hittade den. Den där morgonen, jag ringde runt till brudarna som hade varit här, kanske hade den råkat följa med ner i deras badväskor. Men icke. Letade under sofforna, tvbänken, badkaret.. ÖVERALLT!!Spårlöst försvunnen..



Men så idag, när jag plockar fram denna snygga dock väldigt oanvända tjocktröjan så låg den där. Borsten of my life.. I ena fickan! Ingen kan vara mer nöjd & överlycklig än jag just nu..



( jag inser att det blev ett väldigt långt inlägg om en simpel borste. Men ibland hittar man ju just den där.. Lixom..) Visst, den har haft sina kollegor/avlösare men ingen, ingen har varit så sjukt bra som denna <3


Kan ju även meddela att även fast borsten funnits i mitt liv i dryga 20 år så är den ändå fräsh. Jag kokar den i saltbad med jämna mellanrum, gör rent den med kam, tops och liknande. Ibland får den dra en dans i tvättmaskinen.



Hur som haver, jag är såååååå nöjd!! Kommer nog borsta håret resten av dagen ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback