Man skjuter inte någon i huvudet av misstag. Två gånger på rad..

 
inte för att rubriken har någonting med mitt inlägg inlägg att göra, jag sitter på jobbet i det tillfälliga ösregnet och tittar på TV4 fakta och det är ett prograomkom kvinnor bakom galler. Hur som haver så var det en kvinna som sa att hon råkade döda sin man.. Att det var av misstag, varpå polisen sa det som rubriken lyder. 
 
Hur här haver, det var inte det som mitt inlägg skulle handla om, utan jag tänkte försöka mig på att berätta om min upplevelse jag hade när vi var på Liseberg och skulle åka Lisebergshjulet/pariserhjulet. 
 
here goes 

Vi hade promenerat runt på nedre delen av Liseberg hela förmiddagen och åkt lite olika karuseller kidsen hade spelat i Arkadhuset och vi bestämde oss för att trava upp och åka hjulet. Sagt och gjort, en lång tilltrampa upp, en till lång tilltrampa upp, toalettbesök, spana på andra karuseller ligger där uppe, promenera, promenera, promenera, hjulet ligger i början av parken och vi var längst in i parken, hur som haver. Kommer fram, köar i en mindre evighet, får höra hela bakgrundshistorien till varför hjulet byggdes av någon random farbror som vi hoppades skulle få slippa i vårt bås. (Vilket vi slapp oxå) klättrar in båset, åker upp en bit, stannar, andra klättrar in i andra bås, åker en bit, stannar.. Ja ni fattar. Halvvägs uppe på toppen börjar jag få panik! Alltså riktig panik! Jag får svårt att andas, börjar nästan hyperventilera, kan inte andas lugnt, stora tårar fyller mina ögon bakom solglasögonen och B frågar hur jag mår varpå jag bryter ihop, får hjärtklappning, kallsvettas, paniken stiger och jag kippar efter luft! Galet läskigt, har aldrig varit med om en sån reaktion förut, B trycker på nedknäpper men vi måste enda åka helt varv innan vi kan komma ned, så jag sitter och blundar, försöker andas lugnt, båset gungar lite lätt fram och tillbaka och B pratar lugnt och fint med mig för att få mig att skärpa mig tills vi är nere. 
 
väl nere på marken igen kliver vi ur och jag skäms järnet när vi passer kön med alla människor som väntar på tur. Vi släpper ungarna fria och går för lugna mina nerver. Mitt hjärta slog i 180 i flera minuter efter. 
 
Jag har aldrig varit med om denna reaktion förut och jag har aldrig trott att jag skulle reagera så just i denna attraktion, jag kunde utan problem åka andra karuseller som är/var mycket högre, men jag gissar på att det har att göra med att det gick så otroligt långsamt upp? Inte vet jag. 
 
Däremot kommer jag aldrig någonsin försöka mig på att åka någonting sånt igen. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback