Alltså oj!

Nu har det redan gått 7 dagar sen jag sist bloggade.. Galet! Tiden springer! 

Det har iallafall varit väldigt intensivt! 

Igår var jag på kalas hemma hos brorsan som fyllt år. Dock blev jag inte långvarig för min vän ringer och talar om att hennes bil gett upp på motorvägen och hon skulle behöva bogsering.. Dock saknar min bil dragkrok så jag åker och hämtar henne och vi åker tillbaka hem till brorsan och väntar på hjälp från en granne. Sagt och gjort dryga timmen senare kommer grannen och vi bogserar bilen till Rösa avfarten och ställer den där på pendlar-parkeringen. Shit vad läskigt det var! Motorväg + igen immad bil + galna medtrafikanter + kolsvart ute.. Men det gick bra! 

Senare på kvällen så skjutsade jag min vän till Uppsala Central Station och på vägen hem lyckas jag med att få släpp på bilen... Inte bara en gång utan två! Sjukt läskigt men nu vet jag att jag hade modet/lugnet att parera och komma vidare. Jag släppte helt enkelt bara på gasen och småstyrde med ratten tills jag kände att jag fått fäste igen.. Men under dem korta sekunderna hann jag med att tänka på mycket läskiga saker 😥😣 


Nyvunnen respekt för bil/hastighet/väglag? Eeeeh! Ja!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback