Dags för ett nytt inlägg.


Till att börja med så vill jag bara säga som så, tack för de söta kommentarer som ibland trillar in och förgyller stunden. Helst av allt vill jag att personen ifråga gärna skriver med namn och kontaktuppgift. Bara för att jag vill veta vem och vilka som läser. Uppskattar verkligen om detta tas i åtanke... Så slipper jag ligga sömnlös.. ;)




Nu. Klockan är 01.12 trodde att jag skulle hinna blogga innan klockan slog 00.00 men icke sa nicke, men det gör ingenting. Jag är en nattuggla. Haha. Sitter just nu uppe hos Jonna, det är lite av en kvällstradition om man säger så, hon och Lord Tiger brukar komma och möta mig vid bussen, så går vi upp hit och kollar på SACT och tar en kvälls cigg. Sen så brukar jag knalla ner till mig och somna så gott så. Fast idag ter det sig annorlunda, jag satt på 625:an hem till Rimbo och fick ett ordentligt sug efter chokladbollar, sagt och gjort, plockar med mig ingredienser upp till grannen och ställer mig och bakar en dubbel sats. Tog mig typ en timme men in i helvete så gott det blev. =) Har käkat några stycken och nu plockat ner dem i en låda som jag ska ta med mig till jobbet, så vi har någonting att fika på samtidigt som vi dricker vårt kaffe.

Dagen på jobbet har rent ut sagt varit rätt soft. Ja, förutom det att någon idiot inne på en av mina korridorer tyckte att det var kul att ta sönder en bläckpenna, låta bläcket kladda ur sig på golvet, gå i skiten och lämna fotavtryck i resterande del av klassrummet + korridoren, och sen hade någon människa gjort ett tappert försök att torka bort det. Med ACETON... Dum idé dum idé. Aceton på plastgolv är bland det dummaste man kan göra. Plasten fräter nämligen bort. Bokstavligen talat, och "färgen" i golvet försvinner, vår polering som vi lagt efter att ha kört singelsnurra är som bortblåst och ytan blir alldeles knottrig och skorvlig. Hade dem inte gjort någonting åt saken och istället sagt åt mig, så hade det säkert gått bort mycket lättare med singelsnurra idag än vad det egentligen gjorde. För det gick bort på de ställen som dem inte försökt att gnugga med aceton. Jag menar, fungerar det inte på en fläck, varför försöka igen på en annan fläck? Hur som haver, jag gjorde mitt bästa, och vilken nyans skillnad det blev. Jag blev riktigt nöjd. Sa även till lärarna att om dem hittar de skyldiga så att säga, så får dem gärna säga till mig så ska jag förse cp eleverna med varsin sprayburk med klotterväck och varsina trasor, så får dem själva gå och "avfläcka" golvet ute i korridoren. För det tänker fan inte jag göra... Så det så. Nog om det och detta.

Helgen i sin helhet. Tog det riktigt lugnt på fredagen hemma hos Nadine, kollade på en rätt okej film, lite halvkonstig kanske men ja, helt okej, och grönsaker med dipp. Gott gott. Tror att jag åt upp en hel gurka. Sa det till tjejerna som var med, att det var tur att vi inte köpte blomkål att dippa, för det har jag förätit mig på flera gånger tidigare, och resultatet blir det samma. Man blir så oerhört pruttig i magen... haha. Men ja, det är en historia för sig. Kan ju kort innefatta det att jag då låg och fes heela natten och min dåvarande sambo förflyttade sig lite odiskret ut till soffan... =P Ja, man har det ju inte roligare än vad man gör det.

På lördagen så ränner vi runt i halva Norrtälje, tills det att Annlo hämtar upp oss och vi åker med henne ut till Sättraby (??) Där Rob och Agges föräldrar bor, det var dags för den årliga kräftskivan. Bilder kommer inom kort att dyka upp på bilddagboken.se men jag ska orka med att ladda över bilderna från kameran och sen lägga upp dem på bilddagboken. Det är så mycket andra bilder på kameran, blandannat från Agges födelsedag och Caspers dop. Men ja, energin kommer säkerligen att infinna sig vid något tillfälle, jag lovar. Känner även att jag låter bilderna tala för sig själva. Orkar inte i ord beskriva allt som hände.

Funderar på att packa ner mig till min lägenhet. Tror att Jonnis är ganska trött, och jag förstår henne. Hon har suttit och pluggat hela dagen. =/ Men ingenting ont som inte för någonting gott med sig, eller vad är det man säger?
Tveka inte på att läsa hennes blogg:
Jonnis Lovar att ni kommer få mäkta roligt om ni kikar in där... =)

Tack och godnatt för mig, detta blev ett i särklass knasigt och långt inlägg. Vet inte riktigt, brukar inte skriva på detta sätt, men någon gång ska la vara den första?

Puss och godnatt...!


Kommentarer
Postat av: Felitchia

väntar spännt på dina bilder! :)

Postat av: Anonym

inlägget va från mig...ju....små ler Franken

2008-09-09 @ 22:05:37
Postat av: Anonym

inlägget va från mig...ju....små ler Franken

2008-09-09 @ 22:07:21
Postat av: Felitchia

klart jag lägger upp en bild på klänningen, annars så kan du få se den på. Ska på middag hos moster imorgon bara sen lär det ju bli kalas. Vad ska du göra? Pussis

2008-09-11 @ 19:26:04
URL: http://felbitchia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback