Hemma.

Nyss hemkommen efter jobbet och en hel del äventyr där emellan. Jobbade till 21 ungefär, och Nicklas raring kom och hämtade mig, hinner inte åka långt, för vid Gustavslund konstaterar vi båda att bilen låter konstigt, svänger in där brorsan bor (Ni som vet) och hoppar ut och kollar, punktering på vänstra framdäcket. Hurra. Lite smått panik när Nicklas inte är säker på om han har något reservhjul, men efter en stunds fundering så kom han på att det ligger ett hjul längst ner under allt i bakluckan. Alltså under luckan som är under luckan som agerar förvaringsplats åt diverse verktyg och annat. Sagt och gjort, däcket är hittat. Nu till "problemet" varken jag eller Nicklas har bytt däck förrut, så vi är liite osäkra på hur vi ska gå till väga. Bestämmer oss för att snigelköra till Statoil för att kunna be om hjälp om det behövs, och ja, det behövs inte, eftersom Nicklas ringer sin pappa Love som kommer och ställer upp för laget. Däcket blir bytt, inspekterar det trasiga däcket och ser en rätt stor reva på insidan av däcket... Hm, knas. Undrar hur det blev så, har uppenbarligen kört mot en vass kant eller liknande, vad vet jag. Turligt nog så är Ragges Gummicervice här i Rimbo öppet imorgon. Redan kl åtta hade Nicklas tänkt hänga på låset för att få ett bättre begagnat däck. Eftersom reservdäcket är odubbat så får han inte köra med det, iofs så får man ju inte köra allt för mycket eller långt med reservdäcket heller, men vi var lite osäkra på om det var öppet eller inte... Men som sagt, öppet var det.

Åkte hem till Triss och Tomas och spelade yatzy och drack te. Jag vann båda gångerna och Trissan kräver revansch. Every time honey. En helt perfekt avslutning på fredagskvällen med andra ord. Ebbster är dökär i Nicklas, lämnade inte hans sida någonting, och roade sig med att hoppa upp på bakbenen med framtassarna i hans knä frenetiskt viftande på svansen, tungan ut genom munnen och små flåsande som om hon ville säga "Titta på mig, se så söööt jag är" Nicklas köpte det och kastade iväg hennes leksakskanin som hon for efter fortare än kvickt, och så tillbaka till Nicklas i samma position, framtassarna på hans knä och tungan ur munnen. Sötnosen hon är... =)

Nu är det film dags, lite myspys och sen nanna kudde.

God natt mina vänner. Vart ni än är och vad ni än roar er med!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback