Lördag.

Sitter hemma på trogna Sveagatan. Lånar farsans burk, som inte är lika snabb som min egna men endå inte lika seg som den som står i källaren. =P Hur som haver, dagen har bestått av besök ute på Färsna Gård 4H med barnen Bengtsson. Det ösregnade och det fanns typ inga djur. Eller ja, rosa grisar och två kalvar. Som man kunde klappa. Pappa och jag klappade för glatta livet, och myste med kalvarna. Men ungarna ville inte klappa, eftersom dom inte ville tvätta händerna efteråt? Fråga mig inte varför. Storstads ungar säger jag bara. HAHA! Ska snart käka middag, är hungrigare än hungrigast, mammas mat, alltid godast. =) Vanja-Lisa fyller fyra år idag och fick en bok av sin mamma. Efter fikat så lade vi oss på sängen och läste ut hela boken på typ en halvtimme... Oerhört spännande bok... Not. Men säkert jätte bra och spännande när man är fyra år fyllda. (",)
Hittade en jätte gammal bok i mammas bokhylla där hon skrivit om alla fyra graviditeter. Alla mina bröder tog ungefär 10-12 timmar på sig att komma ut när det väl börjat, men jag, speedy gonzales själv, kom ut efter cirkus en timme. LOL. Skrek gjorde jag oxå. Huvudet mitt hade precis kommit ut och jag vrålade ordentligt mycket. Tydligen hade morsan haft en dröm under graviditeten och drömt om att Mats badade tillsammans med en Anna. Alltså kände hon på sig att hon skulle få en flicka. Och som dom flesta vet, så har jag inga småsyskon, vilket betyder att päronen mina kämpade in i det sista, och när dom tillslut fick en flicka så slutade dom med tillverkningen. Vaddå önskad lixom? =P

Ja. Snart är det middag, och efter det har jag lovat Vanja-Lisa att titta på Morden på Midsommar med henne. (Barn program på "Hej Hej Sommar") För tydligen är det jätte läskigt när polisen i programmet försöker lösa mordet med det mördade marsvinet...? Tycker absolut att barnprogrammen nu för tiden är mer läskiga än vad dom var när jag var liten, men jag antar att utvecklingen går vidare och att om några år kommer barnprogrammen vara i samma slag som dagens skräckfilmer. Tänk er själva, ungarna om tio år, tittar på the grudge och liknande filmer under barnprogramms timmen... Illa. Jag menar, vad hände med Lucky Loke? BumbiBjörnarna och Räddningspatrullen? Det var grejer det ska jag lova!

See you all later!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback