Allvarligt talat!

Jag hade en dröm inatt. Jag drömde att jag skulle ta sista minuten bort från Sverige. Vet inte riktigt vart jag skulle eller vilka jag skulle åka med. Men det var iallfall ett helvete att fixa innan. Eftersom jag fick för mig att jag skulle åka på en tidag. Och, ja det bestämde jag mig på en måndag. Huga. Fan vad jag stressade. Ringde till Chefen på morgonen, och sa att hej, nu tar jag ut mina 12 betalda semester dagar. Vi ses! Ha Ha! Som om hon tyckte att det var vidare uppskattat? Not? Hur som haver, så vaknade jag ändå i samband med att jag satte mig på planet. Så jag vet inte alls vart jag skulle. Men kul var det.



För övrigt känner jag verkligen för att JAG VILL FLY LANDET! Orka med det idiotiska
betalnings-systemet. Den svenska sjukvården och allt annat som känner att det går
bra att sabba för snälla lilla mig och mina nära och kära. Jag menar, jag har inte gjort
någon någonting ont. Jag kan knappt trampa ihjäl en myra, och om jag råkar göra det
så får jag bajsdåligt samvete hela dagen! Så. Varför är världen så jävla ond mot mig?
Kan någon svara på den enkla frågan? Nu sitter jag här, som den gamla fula tanten
som jag är. Väntar på posten. Inbetalningskort my ass. Avgift för att hämta ut pengarna.
Som om man inte är underbetald endå. Lever med existens minimum. Om jag "bara"
skulle ha haft hjälp från alfa, om jag inte skulle haft min halvtidstjänst på orginal AB.
Hur skulle mitt liv se ut då? Existens minimum ja. Jag hade fått bo kvar hemma hos
morsan och farsan. Kul. Varför jävlas det så mkt för mig? Jag vill ingenting annat
än att betala min hyra för månaden. Och så är det bra med det sen. Ska det vara så svårt?!

Och sjukvården. Låt mig inte ens gå in på det. Jag spyr på allt!
Tur att vi inte har kvar dom dödliga sjukdomarna, som tex:
pesten, eller någonting annat. Som smittar så fort man andas.
För jag har hört på radio, när jag jobbar, dom frågar ut politiker
att det är helt okey för en paraply försäljare att höja priset
på paraplyer från 30kr till 300kr om det skulle börja regna.
Bara för att göra en vinst på det. Och samma jävla människa
tycker absolut att om det skulle utbryta en dödlig epedemi här
i Sverige så är det helt okey att höja priset på medicienen oxå,
så vi får bort alla fattiga från vårt samhälle och dom rika kommer
ha råd. Så dom rika överlever och kan avla fram nya rika barn.

En sak är då säkert. Börjar det regna, så har jag inte råd med ett dyrt paraply.
Jag får ta en plastpåse från jobbet eller någonting annat ärtigt.
Och om det utbryter en dödlig epedemi så kommer jag inte heller ha råd att
köpa botmedel. Dvs. jag är död. Redan nu!





Kommentarer
Postat av: Katrin

Ey bruden. Fan låter lagom drygt =/
Och du, utbryter det en dödlig epidemi som det finns botemedel till bara man har tillräcklig mycket pengar (vilket gör att den inte är dödlig) så har du faktiskt vänner som skulle vända fickorna ut och in för dig! Förstår att det känns tungt men... Du kunde ha varit ensam!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback