Den här Fredagen är en dag att minnas.


På fredag går flyttlasset från denna lägenhet. Till lägenheten på andra sidan gatan typ, bakom ett av husen som man ser om man tittar ut från balkongen. På fredag är jag inte hemma. Först ska jag springa på stan med Karin, sen upp och jobba, efter det ska jag träffa Nadine. Och sen har jag ingen aning om vart jag ska ta vägen. Antar att jag inte kommer åka hem iallafall... Det enda som kommer hålla mig hemma efter helgen är katten. Knappt det känns det som. Kommer verkligen inte alls kännas kul att komma hem till den tomma lägenheten. Sängen kommer vara borta, och kvar kommer min säng stå. Som vi hämtade från Norrtälje. Sovrummet kommer vara helt ekande tomt, och ja jag vet inte alls vad som kommer hända när jag kommer hem. Hur jag kommer känna. Det kommer kännas tomt, väldigt tomt. Äckligt tomt. Sitter här och känner mig tom. Det gör ont i magen och tårarna bränner bakom mina ögonlock. Men jag ska inte gråta. Inte mera. Inte nu. Inte här. Sen, när jag kommer hem till den tomma tråkiga lägenheten på Lördag, då kanske jag kommer gråta. Lite grann. En skvätt lixom. Ladda ur batterierna och somna på soffan...?

Helvete. Inte fan vet jag. Men det var verkligen inte så här jag vill att det ska gå till. Allting har skett och hänt runt omkring mig den senaste tiden. Jag har inte fått vara med överhuvudtaget. Inte ens med ett litet finger, inte ens på ett litet hörn känns det som... Jävla skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback