Onsdag.

Lyckades hitta en undangömd dator som jag missbrukar. Vad gör man inte för att få lite tidsfördriv. Känner även att jag inte uppdaterat bloggen på en stund, vilket kommer lösa sig nästa vecka, för på Onsdag den 16 kommer jag få min bärbara lilla ögonsten och i samband med det även mitt mobila bredband. Och då kommer det garanterat att bli fart här på bloggen oxå. Imorgon kommer jag ha väldigt mycket dö-tid här. Så jag tror nog att jag vet vad jag ska roa mig med. Försöka göra massutskick på Fb till folk på listorna som vi har kvar. Ska försöka hämta upp listorna oxå, tror inte att det ska vara något problem. (",)

Just idag är jag glad. Det känns som om saker börjar flyta på rätt bra, om det inte vore för skatteverket, men jag ska förbi se det, se det som en fjärt i rymden och fortsätta med mitt. Woot ever eller vad e det man säger?

Dagens filmtips.



EN FÖRE DETTA LEGOSOLDAT, NUMERA SMUGGLARE (Leonardo DiCaprio) och en fiskare från folkgruppen Mende (Djimon Hounsou) träffas år 1999 i Sierra Leone, mitt under brinnande inbördeskrig. De båda männen tar sig an två nästintill omöjliga uppdrag: För det första att hitta en mycket ovanlig rosa diamant värd ofattbart mycket pengar och för det andra att rädda fiskarens son från ett liv som barnsoldat. Sonen har fastnat hos de brutala rebellstyrkorna som skövlar landet och hemsöker det vackra men sargade landskapet med en våg av tortyr och blodspillan. Med denna angelägna och spännande berättelse om två människors olika öden har regissören Edward Zwick (Glory, The Last Samurai) skapat ett modernt, episkt drama som dröjer sig kvar i minnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback