Stockholm, Stockholm Staden är... =)

Hemma. Eller ja, i Norrtälje iallafall.
Efter en heldag inne i staden med stort S så känner man sig ganska fött i trötterna... (Trött i fötterna, ett gammalt Allsångs ordspråk) Hur som haver, började med en kaffe när vi kommit in, alla behövde fylla på förråden, och jag kände att en wrap på Robbans är ett säkert kort, alltid lika smaskigt, alltid en klassiker när man åker in, går till kassan för att beställa, men får svaret att wrapsen inte är gjorda än. Fick inget direkt besked om när de skulle vara klara heller, så jag tog lite scones istället och går ut och sätter mig med tjejerna. Ungefär tio minuter senare så kommer det ut en gubbe från fiket med en wraps. Exakt en sån som jag ville ha. Ja men ursäkta mig då, att dom inte kan säga att det skulle vara klart efter tio minuter, jag hade gärna väntat, för Casper skulle även käka han oxå, och det tar lite längre tid... Men jag är inte bitter. Jag överlever. =P

Knallade runt i massvis med affärer, men hitade inte riktigt någonting som föll mig i smaken. Hittade lite kakeldekor på Lagerhouse, och ville gärna ha det i färgen svart, men tydligen kommer det inte in förren i höst. Suck. Men jag köpte iallafall två stycken brottarlinnen på Gina Tricot, ett svart och ett vitt, jag vet, liite tråkiga färger, men kände att orange och rött inte var någonting för mig just nu.

Sen gick vi in i "gamla hederliga kyrkan" även kallad för Debenhams, (hette så förrut iallafall) där jag hittade mina coola silver skor. Slip in varianten, påminner om morgon tosslor men endå inte lixom. Svårt att förklara. Lägger upp en bild istället:
Skor

Hur söta och sköna som helst. Vi gick vidare till ett fik på samma våning, och kikade in deras lunchpriser, och ja, varför inte tänkte vi, en sjysst sallad med dryck och kaffe för typ 69 spänn eller någonting, luncherbjudande. Ställer oss och pratar med servitrisen och säger att det här vill vi ha, varpå vi får svaret:
S - Nej men vi säljer inte det här på helgerna...
Slutsats, i stora staden så käkar man inte lunch på helgerna. Utan det gör man bara på vardagar... Frågan är då varför skylten deras, stor som fan står precis vid kassan. Alltså en golv skylt. Med stor text. Man kan se den på flera meters håll... Bravo Stockholm, yttligare en anledning till att bo kvar på landet... =P haha...

Nej. Orkar inte skriva mer, får uppdatera mera senare. Hoppas på att Dennis ska vilja sticka mig idag, vill verkligen göra om min tunga, alternativt en ny i läppen? kanske en meduza?






Kommentarer
Postat av: EvlajnDesign

Nu har du chans att vinna en ny design på min blogg:) Kika gärna in och delta i utlottningen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback