En dag i helvetet.

Oj, vad roligt det var att jobba idag, verkligen. Super skoj. Inte... Det var nog en av de värre dagarna på länge. Vi är om möjligt ännu mera underbemannade än vad vi varit på länge. Vi ska hinna storstäda 4 korridorer. Och ni som gått på Roden vet vad jag snackar om. El, Bf, Natur och Sär. Och som de flesta som följt min blogg vet, så är Roden typ den äckligaste skolan ever, känns det som. Och vi ska alltså storstäda. Och med det menas det att vi ska ;

  1. Möblera bort alla möbler i klassrummen.
  2. Torka lister, fönsterbrädor, dörrar.
  3. Avfläcka rutor, eftersom något geni har kommit på ideén glaskorridor... jag säger bara PUCKO!
  4. Blöta ner alla golvytor i varje korridor.
  5. Försöka köra singelsnurra så jämt som möligt. (Men med tanke på att golven är buckliga och förstörda så är det inte så lätt... )
  6. dammsuga upp allt smutsvatten, och oftast blöta ned och göra samma sak igen om golven är helt förstörda. (Som dem ofta är.)
  7. Låta golvhelvetena torka ordentligt och sen köra med highspeed (poleringsmaskin) så golvet får en glansig polish. Och då gäller det oxå att köra försiktigt och jämt överallt annars syns det... Dvs ränder, ränder och åter ränder...
  8. Sen ska vi flytta in alla möbler igen och möblera ut det på samma sätt som det stod innan. För på måndag kommer eleverna tillbaka...
Förstår ni vilket helvete jag genomlider? Plus att vi bara är 3 personer. Fyra stycken med en äldre kollega, men hon har inget intresse av att köra maskin, hon säger att hon inte kan... Men ja, det visar sig helt enkelt. Vi är alltså tre stycken "kunniga" som kan göra maskin, eftersom Tomas som ska jobba med oss oxå har meddelat att han är sjukskriven resten av veckan... Inte en chans i helvete att vi kommer hinna göra alla 4 korridorer... Plus ett extra rum längst bort på skolan. Jag älskar mitt liv. Fullständigt... Det är ett stressmoment. I sig. Jag är helt trött. Borde sova, men kan inte... Varför vet jag inte. Men ska iallafall bädda ner mig nu, klockan ringer 04.30 första gången imorgon bitti. Och denna gång ska jag lägga mobilen längre bort från mig, så jag inte sträcker mig efter den och somnar om. I morse vaknade jag till liv vid 05.45, och bussen gick 06.15 jag fick liiite panik...

Givande inlägg va? Jo jag vet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback