Tisdag.

Idag har jag varit på visning av nya lägenheten. Och jag säger bara iiih... Jag är kääär! Den är ganska stor. Den ser inte alls ut som jag hade tänkt mig att den skulle göra. Snedtak i det stora ljusa vardagsrummet. Garderober i sovrummet som även det är ljust. Allt är målat, förutom hallen, men det kan jag leva med. Alternativt göra om. Eftersom lägenheten är relativt nyrenoverad så kommer inte RB ställa upp på att göra någonting, så det jag vill göra om, det får jag bekosta själv. Men det är helt ok. Inne i lägenheten, i hallen finns det ett förråd. Jag har alltså inget förråd utomhus, utan jag har istället typ ett gigantiskt rum som ska fungera som förråd, helt okej enlig mig, för jag har en vision om det rummet. Iofs så har jag två visioner, men denna gång får det agera som förråd / extra rum. Kommer ha en bäddad säng där inne, ett säng bord, läslampa och arkivera alla spel på en hylla där inne. Plus att det ska fungera som lekrum eftersom jag har en del små troll runt mig nu för tiden, så varför inte lixom. Det är ju bara att maganisera de lådor och kartonger med grejer som jag inte använder längst in i ett av hörnen. Och sen skärma av det hela med en skärmvägg. Det kommer bli klockrent!

Någonting negativt med lägenheten är att personen som bor där just nu har hund. Och det märks ska jag säga. I trappen upp till lägenheten ligger det som en grön matta av något slag. Den är täckt av hundhår. Förhoppningsvis dammsuger hon, annars kommer det bli jobbigt för Nicklas. Vi kommer typ få börja dammsuga utomhustrappen innan vi bär in någonting alls i lägenheten, eftersom han är allergisk, annars kommer vi aldrig bli av med skiten!

Sen är det lite tråkigt att det är rätt långt till tvättstugan, tur att man har en karl som är stark. =) Alternativt spänna fast tvättkorgen på en ölpirra och rulla iväg. I tvättstugan fanns det tre maskiner, två torktumlare och ett torkskåp, att tvätta där borta sedan kommer gå som en dans... *LOOL*

Ja, det var väl vad jag hade att berätta. Nicklas och jag har redan börjat packa. =P Saker vi endå inte använder och så kan man lika gärna packa ner nu när vi hade ångan uppe, så blir det inte lika mycket att plocka ner sedan. Om manm tar lite i taget så går tiden fortare tycker jag. Plus att man slipper stressa... ^^ Det gäller att vara praktisk. Inte för att jag och Nicklas är det, men endå, man kan ju försöka. =P

Nej. ett bad på det här då kanske? Får passa på att bada mycket nu, för i nya lägenheten har jag inget badkar... =//

Puss!





Kommentarer
Postat av: Patricia / Livet med Vilda

men oh jääs, we löved it! den nya lyan kommer att bli så toppenbra :)

Postat av: Felitchia

Ni är så duktiga som har börjat packa redan, själv flyttar man om ca två veckor och har inte börjat packa en pryl! :D

2009-08-07 @ 11:46:29
URL: http://felbitchia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback