...


Tänk dig att du är i en hiss på väg ner,
och i hissdörren finns ett fönster så att du hinner få en skymt av varje våning du passerar. Du är i en hiss på väg ner, och vid första våningen stpr en man som i en kort sekund stirrar på dig. Du ser att han har en kniv i handen, du känner honom intem men du ser att han har en kniv i handen.Och att han ser dig, och att det är dig som han har väntat på.

Du hör hans snabba steg i trappan, du vet att han är på väg till dig, och att han har en kniv i handen.Instinktivt trycker du upp hissen igen, till översta våningen. Under färden tänker du febrilt och försöker påminna dig hans ansikte, försöker förstå vad han vill åt dig. Ditt hjärta dunkar, för du vet att du är instängd i en hiss, och att i trapphuset springer en man som du inte känner, men som har en kniv i handen och är ute efter dig. Du väntar tiills du hör att han närmar sig översta våningen. Gud förbjude att du inte hör någonting alls, för då vet du att han väntar på dig. Någonstans.När han så är alldels nära att rycka tag i dörren trycker du ner hissen.

Du hinner få en skymt av hans ansikte igen, och du blir rädd, för du känner inte igen hans ansikte, du vet inte vem han är,men du vet att din enda chans är att hissen åker snabbare än vad han kan springa. Din enda chans är att hinna ut ur hissen, ut ur huset, innan han hinner ner. Du kan också stanna hissen vid tredje våningen, stiga ur och ropa "Här är jag" och sedan vänta.


Vilket valde du, om du var jag, om det var du som var jagad och inte jagade?



Kommentarer
Postat av: Kat

Jag hade nödstannat hissjäveln mellan två våningar och ringt nån :P

Postat av: Annelie

Jag håller med föregående talare, jag skulle nödstanna hissen. :)

2009-03-02 @ 08:24:12
URL: http://malinsstorasyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback