Hemma och suger i mig blåbärssoppa...

Jaha, hoppsan hejsan vilken oerhört intensiv och rolig dag denna dag plötligt blev...  I förra inlägget skrev jag ju om värken som jag känner under vänstra bröstet, men även emellan de tu och ibland så att det strålar ut i vänstra bröstet? Det gör det dock fortfarande, så det är ingenting som ändrats. Jag kände att jag behövde ringa och prata med någon, så då ringer jag Mamma. Mamma jag är sjuuuuk... Dock tycker mamma att jag ska åka in till Norrtälje akuten, för det låter inte alls bra att jag har smärta i bröstet när jag andas. Kommer in till akuten, och det är heeelt tomt. Inte en enda människa där förrutom jag, vilket var rätt skönt, för då kom jag in rätt fort. Fick ta prover igen, både halsprov (Som inte visade någonting) och sänkan "Stick i fingret" (Hade typ 30 i Tisdags och 22 idag)  Vilket betyder förbättring, för man ska tydligen ha en låg sänka. Fråga mig inte varför. Hur som haver, berättar om de som jag har problem med, sköterskan tar blodtryck och EKG... (Allting såg bra ut) Sen kommer läkaren in, och berättar att hon vill att jag ska rönga mina lungor. Hjälp tänker jag. Jaha, okej. Hon säger att det finns risk att jag har fått hål i min lunga pga att jag hostat som jag gjort, och / Eller så skule det eventuellt finnas en "hinna" i vävnads säcken i lungan, som oxå kan uppstå vid långvarig förkylning. Åh hurra tänkte jag. Skoj. Blir genast orolig och nojig. Men knallar snällt iväg till röntgen och blir röntgad av en trevlig farbror. Han är lite irri över att min läkare vill ha så många bilder, och jag småpratar lite med honom och berättar lite lätt vad det misstänks vara. Han säger som så att jag har väldigt fina lungor, som det ser ut på bilderna, och pjuuuh, det kändes skönt att höra, som den rökare jag är. ;)

Kommer ifrån röntgen och får sätta mig och vänta i väntrummet... I tvååå timmar. Sen träffa läkaren som talade om att allting var bra så bra så bra. Och jag blev glad, så glad så glad. Har tydligen en hinna över vävnadsäcken i lungan, som lätt bildas vid förkylning. Och då ligger någonting och gnids emot någonting annat, och när man andas i och fyller lungan med luft så "spricker" den kontakt mellan dessa två gnidare och så kan det göra ont... Men det var inte farlig. Ska käka Ipren eller Voltaren under en period för att hjälpa till på traven, så kommer det gå över. =) =) =) =)

Och voltaren, det har jag ju hemma i badrumsskåpet efter Gambiaresan och incidenten där 2006... =P

Nu, försöka laga middag!

PUSS!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback