Nu börjas det.

Det började iofs redan i morse. Bussen fick inget fäste när den skulle bromsa in för att svänga in på bussstationen i Norrtälje. Vi var nära på att smälla med en bil som idiotiskt nog hade ställt sig för att släppa av passagerare precis där bussen ska svänga in... Morr. Lyckades somna på bussen hem, men vaknade i samma veva som vi kom in i Rimbo, och tur var väl det, dock höll vi på att smälla in i ytterligare en bil vid stop-plikten. Kan det bero på typ punkt halka? Eller vad det heter. Att det kanske är halt på vissa ställen? Hur som helst, chauffören bromsade in rätt kraftigt och jag var nära på att slå i skallen i räcket framför, eftersom jag försökte mig på att dra upp min dragkedja på skon som cp:ar sig... =/ sen hade jag plingat för att gå av, men chauffören missade det fullständigt, och stannade bussen typ nästan uppe vid sminkaffären som ligger innan stinsen. LoL bra för min skull dock, närmare hem.

Så ja. Nu börjas det. Ska väl bara invänta första snön, och sen så blir de allra tidigaste bussarna varje morgon (Den som jag måste ta) inställt pga halka å skit. Sen när jag väl kommer in till jobbet, garanterat försenad och irriterad och måste jobba in de timmar jag försenat mig med, ja då när jag ska åka hem, då kommer det inte gå någon buss heller, för då har det hunnit frysa på igen och det är halt och jävligt. Underbart. Eller?! =P

Ajuste. Jag har ätit popcorn. ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback