Spotify.

Är det bara jag som inte vet hur man delar sina spotify listor här på bloggen? Inte för att jag har en lista att dela, än. Men jag håller på att knåpa ihop mina favoriter. Och det kommer ju ta en stund, tur att jag har tid! =P

Sitter även och funderar på om jag ska ringa till min a-kassa. För som det ser ut nu så får jag ingen ersättning de veckor som har jag jobbat ett par dagar? Jag menar, är det inte meningen att man ska stämpla upp? Måste få lite klarhet i det hela, så jag slår dem nog en signal för att förstå!




Uppdatering: Har nu pratat med min akassa, och de har tidigare "krävt" ett intyg av mig och min anställning. Vilket jag ringde och fick min "chef" att skicka in. Men så fick jag här om veckan in en påminnelse som sa att de inte fått in någon, vilket betyder att min "chef" inte skickat in nått trots att han sagt att han gjort det. Jag skickade då in ett nytt intyg i typ Onsdags. Så det är därför det är knas med min ersättning. Det som jag har rätt till kommer komma retroaktivt (stavning) så fort de fått in mitt intyg. Jag ska tydligen skicka ett intyg var tredje månad om jag har timanställning. Det är ju jävligt bra att veta, frågan är då om man ska skicka en kopia på kontraktet var tredje månad, för någon uppdatering kanske inte sker hela tiden. Förstår ni hur jag menar??

Well well, cykelställ. Ska snart trilla över till bästa grannen men innan det ska jag försöka ratta in radio 107.1 vinyl jul på köksradion. De spelar bara jullåtar hela julen, ända fram tills annan dagen. MYS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback