21:26

Jag har nu någonting alldeles speciellt i min ägo. Någonting jag ska vårda så länge jag lever. Vågar knappt bläddra i den. Min Mormors kokbok! Med handskrivna recept och även sparade utklipp, från mjölkpaket och sån där folie från creme fraish burkar och liknande. Vissa recept kan jag knappt läsa. Skrivstil är svårt ibland. Men jag är glad iallafall. Ångrar inte för fem öre att jag kikade en extra gång i den där lådan med massa receptböcker.. ^^





Fick även hem lite annat "smått och gott" blandannat "bakburkar" en värme kudde samt ett spel som vi ofta ofta spelade när vi var små... Nostalgi tripp!

Nu, kaffe, cigg och sen kika in det där spelet.

Puss!


Kommentarer
Postat av: Kat

Åh! Sådana där böcker är ju ovärderliga! Mysiga ju :D

Jag har tänkt att jag ska göra en någongång men... Sen slutar det med att man sitter på google iaf!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback