Äventyr.

Jag lämnade Rimbo redan igår och drog på äventyr, strax efter klockan sju på kvällen så satte jag mig i "Gula faran" och drog iväg. Det var rätt lugn med trafik och jag harvade på. Hade väl åkt i ca en timme eller så och kommit förbi Enköping eller vad det var, ligger och puttrar på motorvägen och blir omkörd av en svart bil, tänker inte så jätte mycket på det, blir omkörd av en till mörk bil som precis när den kör om mig sätter på sina blåljus. En privatsnut! Ovan förare som jag ändå är så trodde jag att det var mig de skulle stanna, jag som inte gjort en fluga förnär blev galet skraj, började tokbromsa, eftersom de svängde in framför mig och bromsade så att vägdammet yrde, men så såg jag att de hade stannat den andra bilen som körde om mig först... Lättad så gasade jag på lite och svängde förbi dem och fortsatte. Det var mitt "första möte" med en polis.. =P Shiiiit vad nervös jag var! Men så tänkte jag, egentligen, poliser brukar väl alltid (oftast) stanna fordon genom att få kontakt med dem i backspegeln? Om ni förstår vad jag menar, egentligen är det ju en ordentlig trafik fara ifall de skulle ratta in framför en bil och bromsa och bara hoppas på att den andra bilen bromsar, för det är ju inte säkert att den gör det... Hur som haver..!

Sen en annan grej, jag körde på den högra filen och hade ett tomt körfält i samma riktning brevid mig, jätte länge, nu minns jag så klart inte vad just det heter, men vafan, bare with me. Hur som haver så är hastigheten 100 men jag höll 90 och var endå alldeles ensam, sen så går filerna ihop och det blir enfiligt en stund, varpå en svart bil kör jätte nära mig, bakom mig, blinkar med helljusen och håller på att "stressa mig" känns det som, jag menar, det fanns ingenting jag kunde göra, jag kunde bara köra rakt fram åt ett håll. Det var staket på båda sidor och ja... Tillslut så kom det iallafall en slags ficka på min högra sida som den bilen använder för att köra om mig??? What?! Va det bara för att jag låg i 90 eller? Jävla stolpskott! Stressad som fan!

Eh, osammanhängande kanske? Ni kanke inte alls fattar vad jag menar, men ja. Det var premiär för min första ordentliga långtur. Det skulle ta 3 timmar, men det tog ca 4 timmar, jag stannade i stäket för att lugna mina nerver med en kaffe från donken samt laddda min mobil som började tappa batteri. Så där pausade jag i en kvart. Sen så körde jag landsväg, där det var kanske 90 men jag höll 70-80 just för att jag var lite osäker på när jag skulle svänga av osv. Hellre det säkra före det osäkra!

LÖV!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback