Galet bra dag!

Det är en galet bra dag idag, inte nog med att det gick super bra på "mötet" med hemtjänsten i Edsbro, bokade upp lite tider för introduktion och liknande. Bilen gick som en oljad blixt dit och hem, fan vad jag älskar att köra bil. Alltså, inte nog med det, jag har även klickat hem en ljudbok av Jonas Gardell. Hans bok Jenny. Som är en uppföljade på En komikers uppväxt samt Ett Ufo gör entreé.

Så här står det på Gardells hemsida (
LÄNK) om boken/handlingen;

Tjugofem år efteråt får Juha ett brev från Jenny, barndomsvännen som han inte sett sedan han steg på tåget vid Sävbyholms station för att aldrig återvända.

Tjugofem år efteråt får han veta att något fruktansvärt hände Jenny den där sista fredagkvällen före skolavslutningen då han inte var med.


Jenny handlar om en enda försommarnatt i barndomen - den som aldrig kan göras annorlunda.


Miljoner svenskar har läst böckerna om "En komikers uppväxt".

Jenny är den fristående fortsättningen. En ofantligt sorglig och en ofantligt nödvändig historia.

Jenny är Jonas Gardells tredje roman i den serie som inleddes med En komikers uppväxt och följdes av Ett ufo gör entré.


Hej mystäcke, en stor kopp te och hörlurarna.
Jag pluggar in jag! Over and Out! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback