Upp with the Tupp.

God morgon!
Vilken otroligt intensiv dag det var igår! Hua! Jag trillar in på bussstationen i Norrtälje ca 40 minuter innan jag ska möta gruppen för avfärd mot Vaxholm, tänkte styra lite i presskiosken, ni vet, kaffe och annat nödvändigt, men icke! Gänget står och hänger i busskuren redan då, redo att åka iväg, så vi åker iväg. 40 minuter tidigare... Sen så får de smått panik när vi kommer fram till Vaxholms slutstation och ingen är där för att möta upp oss. Försök göra din röst hörd och förklara för dem att de kommer snart, vi är tidiga. Sätt er på bänken och njut av vågorna eller nått. =P Haha, det gick ju sådär kan jag ju meddela. Hur som haver, sen kom nästa problem, 15 pinknödiga i akut behov av en toalett. Lyckas få låna muggen på ett liitet liitet cafe som hade fullt upp med frukostserveringen. 1 Toalett. 15 Nödiga. Ja, det tog ju en stund. En in, en ut. Jag stod utanför toa dörren och "passade" eftersom ingen låste? Varför vet jag inte. Men ja... You get the picture!

Åker passbåt över till Kastellet, det var rätt intressant, ordentligt obehagligt nere i fängelsehålan. =/ Åker passbåt tillbaka. Gruppen står upp i båten, hoppar, sjunger och trummar. Solen strålade och för ett ögonblick kändes det som om jag var tillbaka i Gambia. =) Mys! Möter upp Tairou och Cherno, gruppen promenerar till Lions lokaler där det bjuds på sill & potatis till förrätt. Det var nog bara tre st som åt. Lammfärs biffar, Ris och Kantarellsås till huvudrätt (MUMS!) samt glass, bär och kaffe/te till efterrätt. Jag som tyckte jag åt mycket, min portion var bara en fis i rymden om man jämnförde med deras.. =P

Träffade massa folk jag inte träffat på länge, Lotta, Lions President, Mirja och barnen, Pernilla, Kenneth, Många namn, kommer knappt ihåg hälften. Men ja, skoj var det iallafall...

Nu sitter jag här och väntar på att klockan ska bli dags att åka in till Norrtälje.. Vaknade alldeles för tidigt imorse!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback