Sugen

Jag blev så här efter lunch och film sugen på någonting sött. Lösning, jag styrde iordning en sockerkaka. Problemet är bara att jag helt läste fel i receptet och hällde i 6 dl vetemjöl istället för 3 dl. Så jag försökte så gott jag kunde skopa upp de 3 feldoserade deceliterna. Jag lyckades ganska bra faktiskt.

Kak-jävlen ska ju endå inte serveras på Nobelmiddagen så! =P

Nu ska bara ugnen bli varm och så ska kakan in och gräddas. När den är klar så ska det svalna och sen ska den delas på sen ska man hälla på smör/socker/vaniljsocker/ägg-gulegux på (Mammas recept) och så på med locket igen. MUMS!

Vill ni att jag lägger ut receptet här?




Kommentarer
Postat av: Annica

Ja gärna på glasyren. Den verkar god.

2012-02-21 @ 14:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback