Måndag.



Första dagen på "semestern" det är egentligen ingen riktig semester men jag har valt att byta bort tre arbetspass som har jag utspridda på dessa sju dagar och kalla denna vecka för semester, även om jag inte får nå cash eftersom jag inte jobbar. Men ledighet i all ära, det är såååå värt det!

Vi drog en repa in till Norrtälje tidigare idag i jakt på pärlor, har ett enormt pärlsug men bara skitfärger kvar. På bilden ser ni en angry bird. Jag pärlade en sån fast i andra färger. Orkade dock inte ta kort på den så jag lånade denna från google.

Hur som haver, galet mycket folk inne i Norrtälje, nästan alldeles för mycket, det märks verkligen att jag har slutat att pendla in dit och jag hänger inte heller där varje helg som jag gjorde förrut, jag har verkligen börjat trivas hemma i Rimbo. Det blir lixom kul att åka in till Norrtälje ibland, för nu är det lixom ibland. Förut var det ju varje dag, jobba, in på helgen, festa... Skönt att slippa åka buss!

Annars är läget stabilt här på Landstormsvägen, det har varit lite nagelvård här på kvällskvisten, filat och målat. Mina fingrar och Kid 2´s tår. Fina fisken, mumsade på jordgubbar och grädde efter att vi hängt nere vid badplatsen i någon timme, dock badade inte jag! KALLT! Jag är ordentligt kräsen!

Får se vad veckan har att bjuda på, ett besök på gröna lund är inplanerat, iallafall på onsdag, så håll tummar och tår för vackert väder! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback