Så här på kvällskvisten.

Kom på mig själv med att faktiskt sakna "morgonpasset i P3" nyss. Sitter och läser Alex Schulmans bok "Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött" och läser ordet RINGMUREN. På P3 hade dem oerhört skoj över detta ord och uttalade det på ett sätt som jag hur mycket jag än försöker inte kan bokstavera. Tänk er typ grötig jävla gotlänska. "Ruuinghmjuren" Jag hör det i huvudet när jag läser det och fnissar för mig själv. Att man kan sakna ett radioprogram på just det sätt som jag saknar MPIP3. Jag tror dock att det är rutinerna jag saknar. Rutinerna som jag hade när jag hade ett heltidsjobb. Att vakna av att klockan ringer, kliva upp som i dvala, slå på kaffebryggaren, klä på sig, hälla upp kaffet i en termos mugg, plugga i lurarna och ratta in P3 på mobilen och sen gå till bussen. Oavsätt väder och vind. Hur trött jag än var så vaknade jag till där på bussen. 05.15. Galet tidigt. Först så var det Vaken med P3 & P4 fram till klockan 06.30 och efter det Morgonpasset. Martina Thun, Kodjo Akolor, Hannah Hellström. ♥ Crazy Thursday, Önskelåten och allt där omkring. Det var tjafs, flams, total kaos, kolonilott och glädje. Damn. Jag saknar det. Men jag har "gått vidare" jag kanske inte går upp lika tidigt längre, men ibland så. Jag har kommit över mitt "beroende".

The End Of An Era...

Så att säga..

We will allways have our memories ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback