2012-10-03

Nu var det återigen ett par dagar sen jag skrev här. Men i vanlig ordning så rullar allting på i sakta mak. Det är redan onsdag, dagarna bara springer iväg, snart är det julafton och efter det nyårsafton och sen ett helt nytt år. Igen. Som bara kommer rasa iväg det oxå.
 
Hur som helst, läget här på Landstormsvägen är relativt stabilt, det går upp och ned om dagarna men egentligen är väl det lika bra det.
 
Har blivit med Travis oxå, han ska komma och bo här ett par dagar. Mys. Min lilla gudson som inte alls är så liten längre han fyller fem år här alldeles snart. Stora killen! ♥ Idag är det ju Norrtälje Marknad och imorgon Rimbo Marknad. Jag kommer nog "spara" mig och inte går förren imorgon, för Travis skull mest, men även för att det är lite mysigt när mörkret faller på.
 
Minns för ett par år sedan när jag bodde "granne" med marknaden. Själva marknadsgatan löpte ned utanför mitt hus, galet jobbigt när dem sent sent på onsdagskvällen kom till sina platser och började ställa upp tält och greja. Full kareta, precis utanför fönstret, det räckte ju typ med att sitta på balkongen så fick jag min dos av marknad. Dock kunde man ju inte ha det öppet direkt eftersom doften av munkar och annat marknadsrelaterat strömmade in i lägenheten och det luktade skit i flera dagar efter. Hua. Även fast lägenheten var fin så är jag glad över att slippa bo mitt i! Ett år fick jag knappt komma hem pga stånden som var utanför, jag förklarade att jag bodde där och "bara behövde" smita emellan två stånd men icke, det var väldigt svårt för just dem som stod där att låta mig smita emellan, så jag fick gå lite högre upp på gatan och smita emellan där..Suck!
 
Nu är planen kaffe och soffhäng.
 
Herren i huset har önskat kyckling till middag så jag borde väl plocka fram lite från frysen kan tänka.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback