Göteborg! (klicka på bilderna för större visning)

Resan vi gjorde till Göteborg var awesome! Det gick jätte snabbt och smidigt att åka ner, vi kom iväg på morgonen på ungefärlig planerad tid och sen så var det bara att gasa hela vägen ned, med kanske två eller tre stopp. Det var strålande solsken och vi passerade Gränna, åkte längst vattnet och såg Visingsö (på håll dock) men oj så vackert!

Två bilder från vårt stopp i Gränna. Polkagristillverkning och en bild utanför bilen =P Och givetvis köpte vi massvis med polkagrisar att smaska på ^.^

Vi gled väl in i Göteborg runt 14, letade efter vårt vandrarhem en stund, hittade det, checkade in, packade upp och gav oss ut på stan. Vi bodde 5 minuter ifrån Lisebergs små entreer vilket var perfekt när vi på lördagen skulle ta oss hem med två trötta kids ♥ Dock så gick vi på Liseberg på fredagen, torsdagen spenderdes inne på Universeum (en besvikelse för oss "vuxna" men kidsen gillade det, dock inte alls värt pengarna!!) Sen strosade vi runt på Avenyn, satte oss på en pub och kidsen käkade jag och B tog varsin bärs och bara gillade läget, shoppade lite inne på HM och TGR och sen så trillade vi hemmåt för att orka med dagen efter. Kidsen kroknade och vi vinkade in en cykeltaxi som skjutsade dem till vandrarhemmet för en hundring, så värt det!! =D =D

Orkar inte ladda upp bilder nu, det tar hundra år, vet inte varför, datorn är så seeg!

Hur som haver, på fredagen så rockade vi loss inne på Liseberg! Anledningen till att dessa bilder kommer upp är för att de redan ligger uppladdade på instagram (Aniisch)

Vi hade köpt tvådagars åkband och lyckats få ett gäng expressbiljetter som gav oss företräde före kön med folk vid vissa utvalda karuseller. Vi åkte; Lisebergsbanan, FlumeRide, Kållerado, Kanonen, Balder, Rock Off. Försökte åka pariserhjulet (men det är en helt annan historia som inte får dra mörker över en annars trevlig resa!) Spelade på lite olika spel, vann lite grejer, kidsen spenderade alldeles för mycket pengar inne i arkadhuset =P Vi gick i spökhuset och släppte ungarna fria ett par timmar mitt på dagen. Jag och B satte oss och drack lite bärs i Hotell Gastens bar, där smög det runt gastar och andra vålnader, en marionettdocka/handdocka som presenterade sig för oss som Charlie bjöd in oss till honom i spökhuset, så när klockan var runt 22 och det började skymma så tyckte både jag och B att det var dags att checka in på Hotellet ;) Kid1 stannade utanför och Kid2 fick gå först i ledet. Modig som få även om han blev lite rätt ibland och kramade om mina händer lite extra hårt. ♥

På lördagen tänkte vi återigen besöka Liseberg innan vi åkte hem men vaknade upp till en väldigt mulen morgon och medans vi satt och åt frukost så öppnade himlen sig och vi hamnade mitt i stormens öga. Det åskade och blixtrade samtidigt, muller och dån... Gick ut och rökte och då såg det ut så här...

Så vi bestämde oss istället för att åka hem. Stannade förbi Gränna igen på vägen hem, kidsen köpte polkagrisar och sen så stannade vi på någon skitig, äcklig vägkrog i Järna och käkade lite.. *kräks*

Ville inte åka hem samtidigt som det var skönt att komma hem om jag kan få er att förstå hur jag menar... =P